سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج دُرّة الصّدف
 
«زنِ بسیجى ، عاشقِ استقلال ملى، غرور ملى و با افتخارات ملى در تأمین منافع ملى ست

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عکس

چهاردهم خرداد

—–
تصویر تو را چو خاک در قاب گرفت
آئینه شکست و گریه بر آب گرفت
ای هم نفسم نماز آیات بخوان!
خورشید به گل نشست و مهتاب گرفت

ـ-------

امام خمینی (ره) همچون چراغ هدایتی است که باعث روشنایی صراط مستقیم در عصر جاهلیت ایران بود

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پانزدهم خرداد

ــــــ

قیام 15 خرداد نقطه ی عطفی در تاریخ مبارزات ملت قهرمان ایران است، که رهبری داهیانه ی امام خمینی« قدس سره» و یاری روحانیان انقلابی  در تداوم آن، طی یک دوره ی پانزده ساله، نقش اساسی داشته است. و در همه ی آن سال ها سال روز 15 خرداد هیچ گاه در سکوت و خاموشی سپری نشد؛ زیرا که 15 خرداد برای امت قهرمان و شهید پرور ایران، از اهمیت و اعتبار ویژه ای برخوردار بوده و خواهد بود.   

15 خرداد، روز قیام خونین مردم جان برکفی بود که، به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند و علیه نظام ستمشاهی شوریدند. 15 خرداد روز آغاز نهضت مقدس اسلامی، روز عصیان علیه طاغوت و طاغوتیان و روزی بود که ملت ایران زیر بیرق اسلام گرد آمد و برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن وارد صحنه شد و پشت رژیم ستمشاهی را به لرزه انداخت.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سید علی کشید عَلَم عشق را به دوش
مردی که از قبیله خورشید پا گرفت


کشتی به گل نماند و گذشت از غروب ها
سکان به دست خویش که این ناخدا گرفت


حبل المتین درد شد آن مرد مشرقی
وقتی که زخم، حجم زمین را فرا گرفت



نوشته شده در تاریخ جمعه 91/3/12 توسط زینب بانو

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سهم سرمایه ‏داران و کارگران، تقویت چرخه‏ ى تولید و اتقان در کار تولید است. و سهم مردم - که به نظر من از همه ‏ى اینها مهمتر است - مصرف تولیدات داخلى است. ما باید عادت کنیم، براى خودمان فرهنگ کنیم، براى خودمان یک فریضه بدانیم که هر کالائى که مشابه داخلى آن وجود دارد و تولید داخلى متوجه به آن است، آن کالا را از تولید داخلى مصرف کنیم و از مصرف تولیدات خارجى بجد پرهیز کنیم؛ در همه ‏ى زمینه ‏ها: زمینه ‏هاى مصارف روزمرّه و زمینه ‏هاى عمده ‏تر و مهمتر. بنابراین ما امیدوار هستیم که با این گرایش، با این جهتگیرى و رویکرد، ملت ایران در سال 91 هم بتواند بر توطئه‏ ى دشمنان، بر کید و مکر بدخواهان در زمینه ‏ى اقتصادى فائق بیاید.

این سخنان پایانی مقام معظم رهبری در آغاز سال 91 سال تولید ملّی و حمایت از سرمایه ایرانی بود.

نهادینه شدن یک فرهنگ غلط...
از اول که چشم باز کرده ایم، گفته اند که کالای خارجی بهتر از نوع ایرانی آن است و از همین رو، تا چشم کار می کند انواع لوازم لوکس و ضروری خارجی در گوشه گوشه خانه هایمان جا خوش کرده، در حالی که محصولات ایرانی منتظر نگاه و عنایت هموطنان هستند تا بلکه خریداری شوند و منفعتی به جیب یک ایرانی برود.
وقتی سراغ تک تک مشتریان پاساژهای لوازم خانگی می روی و در مواجهه با آنان متوجه میل به خرید کالای خارجی از سوی هموطنان می شوی، احساس بدی به تو دست می دهد! فکر می کنی که "مگر عیب و ایراد کالای ایرانی چیست که همگان مشابه خارجی آن را می پسندند و بی اعتنا از کنار محصولات داخلی گذر می کنند!"
(سای
ت رفاه)

مصرف کالای ایرانی پاسخی به تحریم های خارجی

مصرف کالاهای داخلی زمینه‌ساز افتخار ملی، تشویق اقتصاد، پاسداری از اقتصاد، اشتغال‌زایی و... و خریداری کالای خارجی نابودی فرصت‌های شغلی، بیکاری جوانان ایرانی، تضعیف روحیه‌ی تولید کنندگان و وابستگی به بیگانگان را به دنبال دارد. مصرف کنندگان داخلی باید به این نکته توجه داشته باشند که مصرف کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن در کشور با همان کیفیت وجود دارد به معنای تعطیلی صنایع و کارخانه‌ها و به دنبال آن بیکاری خیل عظیم جوانان ایرانی است که در این کارخانه‌ها مشغول فعالیت هستند و این تداوم مصرف سبب وابستگی به بیگانگان در جهت تأمین نیازهای کشور است. بنابراین ملت ایران باید دست در دست هم دهند و با یاری هم دیگر شعار «ایرانی، کالای ایرانی بخر» را محقق سازند و ان شاالله طبق فرمایش مقام معظم رهبری، فردای منطقه، به برکت همت و حرکت ملت‌ها در راه اسلام، به مراتب از امروز منطقه بهتر خواهد بود.(حرف آخر)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

به نظر من : علی الخصوص ما خانمها در روند پیشبرد این هدف بسیار مؤثریم .به هنگام خرید لوازم فرهنگی ،لوازم بهداشتی و آرایشی ،لوازم خانگی ، لوازم زینتی و .... دقت کنیم که تولید ملّی باشه



نوشته شده در تاریخ جمعه 91/3/12 توسط زینب بانو

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عکس

زمان شادى یاران حقّ، جواد آمد

خوشا دلى که ز شادى دوست شاد باشد

بلى به عاشر شهر رجب به امر خداى

ولادت شه اقلیم دین ، جواد آمد

شب میلاد جواد است ، ندا زد جبریل

کز پى شام مبارک ، سحرى پیدا شد

از افق ماه درخشان رجب داد نوید

که ز خورشید ولایت قمرى پیدا شد

نام نیکوش محمّد، لقب اوست جواد

در صفات ملکوتى ، بشرى پیدا شد



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/3/11 توسط زینب بانو

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عکس

 

با گامهای استوار و با صلابت ، همراه با آرمان فاطمی

و بصیرت زینبی در خانه ی ملّت



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/3/9 توسط زینب بانو

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عکس

  پروین هدایتی  معاون سرمایه های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

ایجاد رستورانی ویژه بانوان ایده ای است که با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران مطرح شده است. 

معاون سرمایه های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در ادامه عنوان کرده است: البته اعلام زودهنگام خبرتاسیس چنین رستوران هایی پیش از آنکه همه جوانب آن در نظر گرفته شود درست نبود و رسانه ای کردن این نوع خبر ها پیش از بررسی کامل، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

به گفته وی، ایده ایجاد رستوران‌های سنتی و غیرسنتی در فضای مناسب برای بانوان و به کارگیری پرسنل زن در این رستوران‌ها مورد استقبال قرار گرفته و در حال کارشناسی است و قرار است تا در تهران به صورت پایلوت ایجاد شود و پس از موفقیت به استان‌ها و شهرهای دیگر تسری یابد.

 

به نظر من : در کل ایجاد مکانهای اختصاصی اعم از فرهنگی ، تفریحی ، مذهبی ،و......... برای بانوان از ضروریات جامعه است . نقش پر رنگ زنان در اجتماع ، تدابیر دلسوزانه و متناسب با روحیات بانوان را از طرف مسؤولین و نهادهای اجرایی ، می طلبد .



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/3/9 توسط زینب بانو

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عکس

به گزارش فرهنگ به نقل از مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه دوشنبه در دیدار استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران این استان، با بیان اینکه در شهرهای مشهد و قم در مسائل فرهنگی دچار مشکلاتی هستیم افزود: در این دو شهر باید مظاهر اسلامی رعایت و حفظ شود.

ایشان اظهار داشت: افکاری در جامعه وجود دارد که می‌خواهد مانع از برخورد موثر با بی‌حجابی باشد که البته این افکار اخیرا فروکش کرده و به صورت بی‌طرف درآمده است.

استاد برجسته حوزه تأکید کرد: مسئولان باید در خصوص مسائل بی‌حجابی و بدحجابی در شهرهای قم و مشهد حساس باشند که در این خصوص بگیر و ببند تنها راه حل رفع مشکل نیست.

ایشان  با بیان اینکه هیچ مشکلی بن بست ندارد افزود: مسئولان باید در این زمینه با تدبیر و عقلانی برخورد کنند و دستگاه‌های مرتبط فرهنگی در این دو شهر باید با همکاری یکدیگر این مشکلات را رفع کنند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه عنوان کرد: امروز دست‌هایی در کار است که مسئله مبارزه با بد حجابی را سیاسی کنند و ابتذال فرهنگی را در شهر‌های قم و مشهد تشدید تا از این طریق نظام زیر سئوال برود.

ایشان با بیان اینکه امروز مسائل فرهنگی به مسائل سیاسی تبدیل شده است افزود: در خارج از ایران نیز دشمنان اصرار دارند در راستای مبارزه با اسلام حجاب را از بین ببرند.

منبع : سایت شهید آوینی



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/3/9 توسط زینب بانو

کمین دشمن در پشت وبلاگ های مشکوک زنانه

طی سه سال اخیر، در فضای وبلاگ های ایرانی، صفحاتی جسته و گریخته یافت می‌شوند که تحلیل محتوای آنها مفهومی به نام "حیا زدایی" و "قبح زدایی" را به ذهن خطور می دهند.
به این جمله که در یکی از این وبلاگ ها نوشته شده است دقت کنید:" من و "پ"(مرد) رفتیم جلوی عرشه کشتی وایسادیم و هی ادای جک و رز رو درآوردیم و هی جلف بازی کردیم و هی خندیدیم ولی بعد که رومونو برگردوندیم دیدیم اِ اِ اِ اِ، پشت سرمون، کاپیتان و دستایاراش توی اتاق شیشه ای نشستند و ما رو می دیدند... هر زمان که اراده می کردم می تونستم "پ" رو.....

محتوای یکسان وبلاگ های مشکوک

تحلیل محتوای این قبیل وبلاگها یک نکته مهم دیگر را نیز به ما می گوید. داستان عموم آنها، در ظاهر، روزمرگی ها و درونیات یک زن است که بی هیچ تقیّدی، از احساسات و شهوات خود سخن می گوید.

"استفاده ابزاری از زنان" و "طرح کردن آنها به عنوان مسئله اصلی و تنها مسئله مهم یک جامعه"، معنایی است که البته باید دانست اندیشکده های استکبار جهانی نیز در مقولاتی مثل هالیوود، دیپلماسی زیبایی! و ... به خوبی از آن استفاده می کنند. در واقع، استفاده از جذابیت های زنانه برای پیشبرد مقاصد نرم دشمن، سابقه ای به درازای تاریخ دارد.

همه ما حتما از آنچه که بر اندلس و جوانان جنگجوی مسلمان حاضر در این کشور گذشت با خبریم. اینکه چگونه اسقف مسیحیان قبایل مسیحی، از اعانه‌های کلیسا برای صدور دخترکان مسیحی به داخل جامعه مسلمان اندلس استفاده می کرد و دست آخر نیز پس از گذشت چند دهه توانست با این هجمه نرم، اندلس را از چنگ مسلمانان برباید. مسئله ای که البته مقام معظم رهبری نیز سال ها قبل با عبارت "اندلسیزه کردن" جامعه ایران، درباره آن هشدار داده بودند

از دین زدایی تا عادی جلوه دادن روابط سرد درون خانواده

محتوای این وبلاگ های همسان که عموما سابقه ای بین دو تا سه ساله دارند مقولات خطرناکی مثل سست نشان دادن بنیان خانواده، معمولی نشان دادن رخدادهایی مثل سردی روابط زن و شوهر، طلاق و ... است. این در حالی است که باید به این مفاهیم روتین حاضر در این وبلاگ ها، مقولاتی مثل دین زدایی، حمله به خصلت های یک زن مسلمان و ترویج باورهای فمینیستی را نیز افزود.

نکته تأمل برانگیز دیگری که بلااستثنا در تمام این وبلاگ ها یافت می شود، تأکید بر نبودن و بی اهمیتی خدا و دین است. باید به این مسئله توجه کرد که در قاموس قدرت نرم، وقتی یک نفر درباره یک مقوله مهم و تأثیرگذار، هیچ سخنی نمی گوید و حتی کنایه هم به آن نمی زند، یعنی اینکه اساسا قصد دارد منکر آن باشد.نویسندگان هیچ یک از وبلاگ هایی که ما در آنها جستجو کرده ایم، هیچ اشاره ای به مفهومی به نام دین ندارند. و این مسئله را باید بر عمق خطری که احتمالا این وبلاگ ها به عمد ایجاد کرده اند، افزود.


مجددا باید تأکید کرد موج جدید این وبلاگ های عموماً پرمخاطب و پر بازدید!، که محتوا، مفاهیم و سبک نوشتاری یکسانی دارند، از سال 87، در کشور آغاز شده و همچنین تأکید فراوانی بر باورهای فمینیستی و حیازدایی دارند.
در واقع باید دانست که دشمن در هجوم نرم، به هیچ وجه نه تیری شلیک خواهد کرد و نه تروری را صورت خواهد داد. نکته اما آن است که او با تولید مفهوم کاری می کند که شاید اثر آن از ده ها ترور و حمله نظامی سنگینتر  باشد.

منبع:سایت باراک اوباما

 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/3/7 توسط زینب بانو

 

اختصاصی شفقنا/ نامه زینب الخواجه خطاب به یاران دربندش در زندان های بحرین: به شما فکر می کنم و می دانم که حق با پدرم بود وقتی گفت ما پیروزیم + تصویر اصل نامه

زینب الخواجه، فعال شیعه و بحرینی حقوق بشر از زندان به یاران در بندش در زندان های رژیم بحرین، نامه ای ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار شفقنا، زینب الخواجه در این نامه که در اختیار شفقنا قرار گرفته، نوشته است: به من گفته شده بسیاری از شما گلایه می کنید که پس از تمام ایثارها و مشکلاتی که با آن مواجه شده اید، اکنون فراموش شده اید. من از شنیدن چنین کلماتی رنجیدم. امروز برای شما می نویسم، چراکه می خواهم بدانید، شما قهرمانان این انقلاب هستید و اگر در بازداشت به سر می برید به دلیل هراس رژیم از شماست و می داند که اگر آزاد شوید، ساکت نخواهید بود و به احقاق حقوق خود ادامه خواهید داد.

من هر زمان که در بازداشت هستیم، خوشحالم. خوشحالم چراکه از وجود نامم بر روی لیستی که نام بازداشت شدگانی مانند شما بر روی آن است، احساس غرور و افتخار می کنم.

می دانم که صبر شما از من بیشتر است و فداکاری های شما هم از من بیشتر است. من از شما یاد می گیرم.

در حالی که شما در زندان به سر می برید، آزادی برای من معنایی ندارد و اگر من در بازداشت نیستم، احساس شرمساری بزرگی از شما دارم.

من به دادگاه رفتم و برخی از شما را دیدم. من مجددا برخی از شما را با دستبند دیدم و این صحنه مرا نابود کرد؛ اگرچه زمانی که سر بلند کردم، لبخندهای روی صورت و دست هایتان با علامت پیروزی را دیدم. خدا را شکر کردم که به مردم کشورم چنین مردانی داده است.

زمانی که فردی از بین شما به من کلمه "مقاومت" را می گوید، این کلمه قدرت و نفوذ بیشتری دارد چراکه شما مردان مقاومت و مدرسه مقاومت هستید.

به شما فکر می کنم و احساس غم و اندوه برای پدرم ندارم چرا که می دانم شما شایسته ایثارهای او هستید.

به شما فکر می کنم و می دانم که حق با پدرم بود وقتی گفت ما پیروزیم. من احساس شادی و پیروزی می کنم چراکه شما برادران من هستید.

خواهر شما

زینب عبدالهادی الخواجهزندان شهر عیسی".

منبع: پایگاه بین المللی همکاری های شیعه



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/3/7 توسط زینب بانو

 

انقلاب بحرین در گرو اراده زنان شیعه

بحرین را می‌توان بحر پایداری مردان و زنانی دانست که با امید به روزهای خوب آینده در تلاشند از ظلم و ستم حکام مستبدشان رهایی یابند و برای نیل به مقصودشان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند در این میان واژه زنان بحرینی را می‌توان مترادف با اسوه صبر در کتاب بیداری اسلامی قلمداد کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از ایکنا، انتخابات مصر این روزها تیتر یک روزنامه‌ها و تلکس خبرگزاری‌هایی شده که مسائل خاورمیانه و بیداری اسلامی را تحت پوشش قرار می‌دهند و این سبب شده تا حکام مستبد عرب که در اثر بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان روزهای پرهراسی را سپری می‌کنند با فراغ بال بیشتری به سرکوب اعتراضات مردمی اقدام نمایند.

اما معترضین مظلوم بحرینی که در اولین روزهای بیداری اسلامی ندای حق‌طلبی سر دادند و بیش از یک سال است که بر آرمان‌هایشان استوار مانده‌اند مورد بیشترین آزار و ظلم از سوی دستگاه حاکم قرار گرفته‌اند و در این میان زنان و دخترانی که هم‌پای مرادن و گاه در جایگاه پیش‌قراولان در راهپیمایی‌ها و تجمعات شرکت کردند نقشی انکارناپذیر در پیشبرد اهداف انقلاب دارند.

این قشر مظلوم تمام جوامع عرب‌زبان که حتی در ثروتمندترین کشور عربی(عربستان) فقیرترین انسان‌ها هستند در بحرین به‌منظور رسیدن به آرمان‌هایشان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و با انواع مبارزات مدنی سعی در رسیدن به آرزوهایشان دارند.

جدیدترین این گزارشات که چندی پیش توسط انقلابیون در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بعدا رسانه‌ها نیز آن را تایید کردند اعتصاب غذای زینب الخواجه دختر عبدالهادی الخواجه فعال حقوق بشر بحرینی در زندان بود.

این بانوی بحرینی که در راهپیمایی اعتراضی نسبت به برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک در منامه بازداشت شده بود به 40 روز زندان محکوم شد. مادر زینب، همسر «عبدالهادی الخواجه» در گفت‌وگو با رویترز تاکید کرد که دخترش همسو با یکی دیگر از زنان بازداشت شده فعال حقوق بشر به نام «معصومه السید» دست به اعتصاب غذا زده و از یکشنبه گذشته تاکنون در اثر افت قند خون و ضعف جسمی چهار بار به بیمارستان منتقل شده است.

عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر بارها در گزارش‌های خود نسبت به آزار و شکنجه زنان توسط نیروهای «آل خلیفه » ابراز نگرانی کرده‌اند. زنان بحرینی از 14 فوریه 2011 طیف وسیعی از معترضین به نظام حاکم را تشکیل دادند و همین سبب شد تا رژیم به منظور کاهش شدت تظاهرات برخورد‌های خشونت‌آمیزی را نسبت به بانوان اعمال نماید، شاهد این مدعا خاطرات و مصاحبه‌هایی است که خانواده‌های دستگیرشدگان در مورد دستگیری فرزندانشان اظهار کرده‌اند. لازم به ذکر است طی دو سال اخیر 200 زن از جمعیت یک میلیون نفری این کشور به جرم شرکت در تظاهرات بازداشت شده‌اند.

منبع : شفقنا



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/3/7 توسط زینب بانو

 

تقویم شمیم یار 91 به عنوان اولین تقویم کاملا مذهبی دسکتاپی در فضای مجازی ، برای اولین بار توسط انجمن گفتگوی دینی وابسته به مرکز ملی پاسخگویی با محتوایی جامع و مفید طراحی و به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.
امیدوارم با استفاده از این محصول و رضایت داشتن از آن ضمن دعای خیر برای همه دست اندرکاران تولید این نرم افزار ، در انتشار رایگان آن بین دوستان و آشنایان خود و در مدارس و دانشگاهها و ... کوشا باشید.


منبع : سایت انجمن گفتگوی دینی

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دانلود تقویم  سمت راست وبلاگ



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/3/6 توسط زینب بانو
<      1   2   3      >
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}