سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج دُرّة الصّدف
 
«زنِ بسیجى ، عاشقِ استقلال ملى، غرور ملى و با افتخارات ملى در تأمین منافع ملى ست

ویروس‌های امریکا برای جنگ‌های تازه سایبری

آی پرس: انگلیش استدی: محققان به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد ایالات متحده ممکن است سه ویروس مخرب کامپیوتری ناشناخته برای استفاده در عملیات جاسوسی یا جنگ سایبری طراحی کرده باشد.

این یافته‌ها می‌تواند حامی این عقیده باشد که دولت امریکا بسیار بیشتر از گذشته برای رسیدن به منافع خود در خاورمیانه از فناوری سایبری بهره می‌جوید. ایالات متحده تاکنون به دست داشتن در طراحی ویروس استاکس نت که در سال 2010 به برنامه‌های هسته‌ای ایران حمله کرد و نیز به ابزار شنود پیچیده و موسوم به شعله که در ماه می رونمایی شد، ارتباط داده شده است.

 

شرکت‌های سازنده نرم افزار آنتی ویروس سمانتک امریکا و کاسپراسکای روسیه در روز دوشنبه آشکار کردند که به شواهدی دست یافته‌اند که دست اندرکاران شعله در طراحی سه ویروس دیگر که هنوز ناشناخته مانده‌اند، همکاری داشته‌اند. 

این دو شرکت امنیتی که تحلیل‌های خود را به صورت جداگانه انجام داده‌اند، از آوردن عوامل سازنده شعله خودداری کردند اما مقامات فعلی و سابق امنیت ملی غرب اعلام کرده‌اند که ایالات متحده در ساخت شعله نقش داشته است. واشنگتن‌پست همچنین گزارش داده است که اسرائیل نیز در طراحی این ویروس‌ها نقش دارد.
 
تاکنون، دو شرکت اطلاعات بسیار کمی از ویروس‌های تازه شناخته شده به‌دست آورده‌اند، به جز اینکه می‌دانند یکی از این ویروس‌ها در خاورمیانه به کار گرفته شده است.

 

آنها مطمئن نیستند که این ویروس‌ها دقیقاً به چه منظوری طراحی شده‌اند. کاستین رایو، مدیر تحقیقات جهانی شرکت کاسپراسکای و مدیر این تحقیقات گفت: «این ویروس هر چیزی می‌تواند باشد.» محققان هر دو شرکت اعلام کردند که عملیات شعله توسط نرم‌افزاری به نام نیوزفوریو که از سوی یک تیم چهار نفره طراح نرم‌افزار هدایت می‌شد، طراحی شده بود که کار خود را از سال 2006 آغاز کرده بودند.

 

منبع : آی پرس



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/6/30 توسط زینب بانو
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}