سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج دُرّة الصّدف
 
«زنِ بسیجى ، عاشقِ استقلال ملى، غرور ملى و با افتخارات ملى در تأمین منافع ملى ست

http://www.eideha.com/gallery/images/145/1_emam.jpeg


خانم خدیجه ثقفی همسر حضرت امام خمینی (س) در سال 1292 ه.ش. در تهران، در خانواده علم و ادب دیده به جهان گشود. پدر ایشان مرحوم آیت الله میرزا محمد ثقفی صاحب تفسیر روان جاوید و از ناحیه مادری دارای خانواده ای متجدد و مرتبط با قاجار بود. تحصیلات کلاسیک علوم جدید را در دبیرستان های تازه تأسیس در آن دوره، کسب کرده بود. زبان فرانسه را به خوبی در مدرسه و زبان عربی را نزد حضرت امام آموخته و بعد از تبعید به عراق، ادامه داده بود. با شعر و ادب فارسی، مانند غزلیات حافظ و سعدی یا کتاب بوستان و گلستان سعدی و کلیله و دمنه و دیگر کتب ادبی آشنا بود و تا اواخر عمر نیز بسیاری از اشعار ایشان را در خزانه حافظه خویش داشت.

در سال 1308 ه. ش با امام خمینی ازدواج کرد و پس از ازدواج نیز دروس حوزوی را به مدت چند سال نزد حضرت امام فرا گرفت. حاصل این ازدواج 8 فرزند؛ 3 پسر و 5 دختر بوده است. سه فرزند ایشان در دوران کودکی از دنیا رفتند و 5 فرزند از ایشان به کمال رسیدند: شهید آیت الله حاج آقا مصطفی، خانم صدیقه مصطفوی، خانم دکتر فریده مصطفوی،خانم دکتر زهرا مصطفوی و مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد آقا . ایشان در خدمت امام و هدف امام بودند و حضرت امام ایشان را تکریم می کردند و به شدت به او علاقه داشتند و علاقه خود را ابراز می داشتند. ایشان در اول فروردین 1388 بعد از تحمل مدتی بیماری دار فانی را وداع گفت و در کنار مرقد مطهر امام به خاک سپرده شد.

 


http://www.imam-khomeini.ir/UserFiles/fa/Images/News/2012/Mrs-Saghafii.jpg

نامه امام خمینی (ره) به همسرش در سال 1344

 

از مقام مقدسش خواستارم که ما را راضى فرماید و شماها را نیز در نعمتهاى خودش شکرگزار فرماید. در صورت امکان زودتر از سلامت خودتان مطلع فرمایید و هر یک جداگانه کلمه‏اى بنویسید، نظیر مرقوم این دفعه‏ از سلامت اقوام قم و تهران و خمین مستحضرم نمایید.

 

 

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از برنا، یکم خرداد 1344 امام خمینی(ره) در نامه‌ای به همسرشان ضمن احوالپرسی و دعوت به صبر، از ایشان خواستند کتاب‌های فقهی و اصولی مورد نیازشان را برای ایشان بفرستد.

 

متن این نامه را که پرتال امام خمینی منتشر کرده، بدین شرح است:

 

به عرض مى‏رساند، مرقوم محترم شما و نور چشمان بچه‏ها که بشارت سلامت همه را مى‏داد، واصل و موجب تشکر و خوشوقتى شد. از خداوند تعالى سلامت و سعادت شماها را خواستارم و همه شما را به ذات مقدسش مى‏سپارم. حالت این جانب و مصطفى له الحمد و الشکر خوب و سلامت هستیم و به هیچ وجه نگرانى ندارم. و آنچه خداوند تعالى مقدر فرموده و ما را مورد عنایت خود قرار داده است عین صلاح است.

 

از مقام مقدسش خواستارم که ما را راضى فرماید و شماها را نیز در نعمتهاى خودش شکرگزار فرماید. در صورت امکان زودتر از سلامت خودتان مطلع فرمایید و هر یک جداگانه کلمه‏اى بنویسید، نظیر مرقوم این دفعه‏ از سلامت اقوام قم و تهران و خمین مستحضرم نمایید.

 

به همه نورچشمان و متعلقین آنها سلام مخصوص مى‏رساند و توفیق و تأیید همه را از خداوند تعالى خواستار است. در صورت موافقت، «2» عبا و قباى نازک براى من بفرستید و یک دوره از کتابهاى اصولى را که تقریر درس خودم است، هم جزء اول و هم جزء ثانى و ثالث بفرستید و اگر «استصحاب» «3» خودم طبع شده است یک جلد بفرستید، و اگر موافقت نشد اشکالى ندارد.

 

مکرراً عرض مى‏کنم که من و مصطفى سلامت هستیم و هیچ ناراحتى نداریم‏. 


شادی ارواحِ پاک و طیّبِ این زوج آسمانی صلوات

 

 

 

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/1/6 توسط زینب بانو
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}