سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج دُرّة الصّدف
 
«زنِ بسیجى ، عاشقِ استقلال ملى، غرور ملى و با افتخارات ملى در تأمین منافع ملى ست
برنامه های بسیج جامعه زنان در 13 مردادماه

 

مینو اصلانی در گفت‌و گو با خبرنگار جامعه فارس گفت:

روز 13 مرداد ماه که همزمان است با روز شهادت مریم فرهانیان از سه سال گذشته با عنوان روز بسیج جامعه زنان نامگذاری شده است.


وی ادامه داد: در این روز نشست‌های هم‌اندیشی با NGO های حوزه زنان و خانواده را داریم که در دانشگاه تهران و با حضور رحیم پورازغدی برگزار می‌شود.


رئیس بسیج جامعه زنان افزود: در این روز برنامه‌های بسیج زنان در سراسر کشور برگزار می‌شود و مسابقات قرآن 300 نفر از قاریان و حافظان ممتاز بسیج را نیز به همین مناسبت برگزار می‌کنیم.


اصلانی خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها با هدف معرفی بسیج جامعه زنان و آشنایی مردم با فعالیت‌های این سازمان در 34 سال گذشته برگزار می‌شود.


شهیده مریم فرهانیان در سن 17 سالگی در بیمارستان امام خمینی (رحمة الله علیه) آبادان مشغول امداد‌گری شد و به مدت سه سال به کار امدادگری و پرستاری از مجروحین جنگ در بیمارستان های مختلف آبادان ادامه داد که در این مدت یک بار به شدت زخمی شد و به اجبار در بیمارستان بستری شد.


این شهیده بزرگوار در غروب سیزدهم مرداد ماه سال 1363 در حالی که همراه با دو تن از خواهران همکار خود بر مزار شهیدی که بنا به وصیت مادر شهید که از آنان قول گرفته بود هر سال به جای او بر سر مزار پسر شهیدش حاضر شوند، در حالی که راهی گلستان شهدای آبادان شده بودند مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی قرار گرفتند و همراهان او زخمی شدند و مریم فرهانیان نماد رشادت و مجاهدت زن‌ ایرانی به فیض شهادت نایل شد.


از سال 1391 روز 13 مرداد با عنوان روز بسیج جامعه زنان نامگذاری شد.

 

زنان پرس




برچسب‌ها: بسیج و بسیجی
نوشته شده در تاریخ شنبه 92/5/12 توسط زینب بانو
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}