سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج دُرّة الصّدف
 
«زنِ بسیجى ، عاشقِ استقلال ملى، غرور ملى و با افتخارات ملى در تأمین منافع ملى ست

حجاب و رمضان

 

شاید هیچ محصولی در صنعت نساجی در کشور پیدا نشود که کارخانه‌های تولیدی کشور نتوانند حتی با کیفیت پایین تر از کیفت محصولات مشابه خارجی آن را تولید کنند و تنها یک محصول در بازار نساجی کشور وجود دارد که بعد از گذشت سال‌ها هنوز ایرانیان توان تولید حتی یک متر از آن را ندارند و به طور صد در صد نیازمند واردات این محصول برای تامین نیاز داخل هستند.

بنا به اسناد و آمار سازمان‌های متولی حداقل نیاز کشور به چادر مشکی 35 میلیون مترمربع در سال است که تمامی این نیاز از طریق واردات تامین می‌شود.

با وجود آنکه ایرانی‌ها مدتها است که چادر را به عنوان پوشش اصلی خود برگزیده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند در تولید چادر خودکفا بشوند. بنا بر اعلام مراجع رسمی سالانه در حدود 100 میلیون متر مربع چادر مشکی به ایران وارد می‌شود و ایران بزرگترین وارد کننده چادر مشکی در جهان است. ضمن آنکه آمارهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا نشان می دهد که سالانه قریب به 39 میلیون متر مربع چادر مشکی به صورت قاچاق وارد بازارهای ایران می‌شود.

 توانایی ساخت پارچه چادر مشکی در کشور که از سال‌های 1387 و 88 مورد توجه مسئولان قرار گرفت تا به امروز به نتیجه نرسیده است، علی رضا حائری در این رابطه معتقد است: از سال 1385 تعرفه واردات چادر مشکی به کشور از 70 درصد به 16 درصد کاهش یافت و این اقدام دقیقا همزمان با افتتاح و راه‌اندازی چند خط تولید چادر مشکی در کشور بود.

دبیر انجمن نساجی کشور تاکید می‌کند: هم‌اکنون حتی توان تولید 10 درصد نیاز بازار را نداریم و به نوعی حجاب زنان نجیب ایرانی در دست تولید کنندگان خارجی قرار دارد.

سال جاری با نام سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی نیز در حال گذر است و کمتر از 6 ماه آن باقی مانده است و آنچه که در این سال به مانند سال‌های گذشته در حال تکرار است، واردات گسترده کالا از جمله پارچه چادر مشکی به کشور است، وارداتی که حجاب زنان ایرانی را به طور مستقیم در دست خود گرفته است و این گونه است که لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون زنان مجلس با صراحت می‌گوید: چادر کره ای سر می‌کنم، چون مدل ایرانی آن در بازار وجود ندارد.(سایت تولید ایرانی)

 

منبع :گروه اینترنتی رهروان ولایت




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/5/12 توسط زینب بانو
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}