سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج دُرّة الصّدف
 
«زنِ بسیجى ، عاشقِ استقلال ملى، غرور ملى و با افتخارات ملى در تأمین منافع ملى ست


مـاه محـرّم آمـد و فصـل بهـــار عشق
عـالم معطّر از گـل یـاسی کنار عشق

ماه محرّم آمـــــد و بـر خیـل عـاشقان
بارد شمیم نـرگس عــالی تبــار عشق

باغی به نام کرب و بلا بین ! غریق نور
کـز یمن آن ، ثرا و ثـریّـا خمار عـــشق

سروی کشیده قـد بــه بلندای آسمان
کآرد به یاد زنـده ی آزاده ، دار

آغــوش لاله خفتـه یکی نـو شکفته ای
قلبـش پـر از ستاره و خود افتخار

از نـه فلک بـرای تـماشا نشستـــه اند
بر جلوه های عـاطفه در گلعـذار

عـالم نـدیـده است بـدینسان تـحقّــقی
در عرض یک غروب گلستان به یار

هر جا سخن ز گلشن حیثیّـت و بقاست
عنوان ، بهار سرخ دل آویــــــز کربلاست


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/8/25 توسط زینب بانو

در مسیر عشق
سوی دشت کربلا
چون که بگذشتم از کنار تنگه مرصاد
چشم های خسته ام را
لحظه ای بستم و چون بستم
بدیدم ناگهان
صد هزاران

صد هزاران عاشق دیوانه را
که به تن
تن پوش خاکی داشتند
و به سر سربند عشق
عشق زهرا
عشق فرزندش حسین
سوی من می آمدند
گرد و خاک خستگی
خستگی از زندگی
بر تمام صورت زیبایشان بنشسته بود
پایشان زخمی دستشان خونی لبالب تشنه لب

سوی من می آمدند

با خجالت
سر به زیر انداختم من
ناگهان آمد صدایی
از گلوی صد هزاران
پر طنین و پر صلابت
گفت بر من
ای مسافر ای مسافر
با تو هستم
ای که هستی راهی رود فرات
ای که هستی راهی قبر حسین
سر بلند کن
عاشقانش را ببین
زخم هامان را ببین
تشنگیمان را ببین
جسم های بی سر ما را ببین
ای مسافر
ای که هستی راهی قبر حسین
سر به بالا آور و ما را ببین
بر لبان خشکمان
لبخند شادی را ببین
چون به عشق فتح باب عشق
جان را باختیم
ما همه شادیم اینک
شاد و سرمستیم اینک
چون که راه عشق را
سیل خون ما
بگشوده است
راه عشقی را که اکنون
تو مسافر گشته ای
ای مسافر
ای که هستی زائر قبر حسین
ما تمنا میکنیم
از تو خواهش میکنیم
کوله پشتی هایمان بردار با خود حمل کن
در کنار قبر مولامان ز ما هم یاد کن



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/8/25 توسط زینب بانو



هنگام محرّم شد و هنگام عزا، های
برخیز و بخوان مرثیت کرببلا، های

پیراهن نیلی به تن تکیه بپوشان
درهای حسینیه ی دل را بگشا، های

طبّال بزن طبل که با گریه درآیند
طّبال بزن باز بر این طبل عزا، های

زنجیر زنان حرم نور بیایید
ای سلسله‌ها ، سلسله‌ها، سلسله‌ها، های

ای سینه زنان، شور بگیرید و بخوانید
ای قوم کفن پوش، کجایید؟ کجا؟ های

شمشیر به کف، حیدر حیدر همه بر لب
خونخواه حسین آید، درآیید هلا، های

کس نیست در این بادیه دلسوخته چون من
کس نیست در این واحه به دلتنگی ما، های

این داغ چه داغی ست که طوفان شده عالم
آتش زده در جان و پر مرغ هوا، های



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/8/25 توسط زینب بانو

کربلا یعنی تـَوَ لا داشتن
مهر حیدر عشق زهرا داشتن

کربلا یعنی تبرّای شدید
از پلیدی‌های دوران و یزید

کربلا یعنی اطاعت از امام
گه به حکم او نشستن گه قیام

کربلا یعنی که یار رهبری
از حسین عصر خود فرمانبری


کربلا یعنی تحول در وجود
جامه زهد و حیا را تار وُ پود



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/8/25 توسط زینب بانو





دل، پشتِ حصار حَرَمت خسته ترین است
در سایه دیوار تو بنشسته ترین است

بگشا گِره از بال فرو بسته پرواز
کاین خیل کبوتر به تو دل بسته ترین است

سازی است شکسته، دلِ آیینه تباران
بنواخته ای آنچه که بشکسته ترین است


زنجیر غلامان تو تا نوحه گری کرد
چشمان به خون تر شده سر دسته ترین است


عمری است که در دیده ما شور فُرات است
تا دیده به تاریخ تو پیوسته ترین است


پیشانی عُشّاق تو را مِهر تو مُهر است
این نقش جبینی است که برجسته ترین است

نذرت چه کُنم؟ غیر نَفَس های بریده تا هست
تاهست در اندوه تو بگسسته ترین است



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/8/25 توسط زینب بانو


جلوگاه حق

تا ابد جلوه گه حقّ و حقیقت سر ِ تست
معنى مکتب تفویض، على اکبر تست

اى حسینى که تویى مظهر آیات خداى
این صفت از پدر و جدّ تو در جوهر تست

درس آزادگى عبّاس به عالم آموخت
زآن که شد مست از آن باده که در ساغر تست

طفل شش ماهه تبسّم نکند، پس چه کند؟!
آن که بر مرگ زند خنده على اصغر تست

اى که در کرب و بلا بى کس و یاور گشتى
چشم بگشا و ببین خلق جهان یاور تست

خواهر غمزده ات دیده سرت بر نى و گفت:
آن که باید به اسیرى برود خواهر تست

اى حسینى که به هر کوى عزاى تو به پاست
عاشقان را نظرى در دَم جانپرور تست

خواست «مهران» بزند بوسه سراپاى تو را
دید هرجا اثر تیر ز پا تا سر تست



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/8/25 توسط زینب بانو


« از نظر پیغمبر اکرم، میزان حق، امیرالمؤمنین است. از طریق سنى و شیعه نقل شده است که: «على مع الحق و الحق مع على یدور حیثما دار»؛ اگر دنبال حقید، ببینید على کجا ایستاده است، او چه میکند، انگشت اشاره‌ى او به کدام سو است. زندگى امیرالمؤمنین یک چنین زندگى‌اى است. »

نباید طرح مسأله غدیر به جدایى مسلمان‌ها بینجامد


« مرحوم آقاى مطهرى (رضوان‌الله‌علیه) مقاله‌اى به نام «الغدیر و وحدت اسلامى» دارد؛ ایشان در آن، این مسأله را تبیین مى‌کند که، طرح مسأله‌ى غدیر، چطور مى‌تواند وسیله‌اى باشد براى نزدیک کردن دل‌هاى مسلمان‌ها به همدیگر. مرحوم علامه‌ى امینى هم عقیده‌ى شیعه را در «الغدیر» اثبات کرده است؛ اما کتاب، بیان، لحن، سلیقه و شیوه‌ى برخورد او با مسأله، طورى است که همه‌ى مسلمین را جذب مى‌کند.
شما تقریظهایى را که مسلمانان مصر، شام و دیگر نقاط دنیا بر کتاب ایشان نوشته‌اند، ببینید! ما باید توجه داشته باشیم که نوع طرح مسأله، طورى نباشد که به جدایى مسلمان‌ها بینجامد؛ این خیلى مهم است. الان جمعیت انبوهى از مسلمانان دنیا به مکتب و مذهب ما معتقدند و در دنیا هم آبرومندند. هم جمهورى اسلامى در ایران و هم شیعیان در هر نقطه‌اى که هستند، مردم آبرومندى هستند و در عراق، لبنان و جاهاى دیگر، مسلمان‌ها به وجود اینها افتخار مى‌کنند. بنابراین باید مراقب باشیم که مسأله را طورى طرح کنیم که هم‌عقیده‌هاى خودمان ناراحت نشوند. البته باید عقیده‌ى خودمان را بیان و آن را تثبیت کنیم؛ اما اشتباهات و خطاها را هم برطرف کنیم. »

 

توصیه رهبر انقلاب درباره کتاب الغدیر

« همین کتاب الغدیر هم به‌نظر من مهجور است. من به دوستانمان سفارش کردم الغدیر را که در آن صدها کتاب است - یعنى ایشان درباره‌ى موضوعات مختلف، مطالبى دارد. گاهى صد صفحه، هشتاد صفحه درباره‌ى یک شخص، یک مطلب، یا یک حدیث، مطلب دارد و یک نفر باید اینها را از اوّلِ الغدیر بخواند، تا به مطلب مورد نظر برسد و از آن استفاده کند. حالا کو آن آدمى که حوصله کند، یازده جلد کتاب الغدیر را بخواند و این‌گونه مطالب را بیرون بکشد؟! - مورد بررسى دقیق قرار دهند و موضوعات مختلف را دانه دانه بیرون بکشند؛ هر کدامشان یک کتاب، یا یک جزوه است. الغدیر هم - آن کاخ عظیمى که مرحوم امینى ساخته - به جاى خود محفوظ؛ این کتابها هم دانه دانه بیاید و اقطار عالم را پر کند. یعنى الغدیر به صورت یک مجموعه، وجود داشته باشد، یک جا هم جزوه، جزوه وجود داشته باشد. »
کلیک کنید


نوشته شده در تاریخ جمعه 91/8/12 توسط زینب بانو
خبرگزاری فارس: ارزیابی آیت‌الله بهجت(ره) از فناوری هسته‌ای ایران
ارزیابی آیت‌الله بهجت(رحمة الله علیه) از فناوری هسته‌ای ایران

خبرگزاری فارس: مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت می‌فرماید: آشکار است که مخالفان ائمه(علیهم السّلام) مخالف علم و عقل بوده و مسابقه جهان‌خواران ذاتاً برای پیشرفت دانش و فرهنگ نیست، بلکه منظور اصلی آنها سلطه‌جویی و چپاول است

_________________________________________

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(رحمة الله علیه) در کتاب «پرسش‌های شما، پاسخ‌های آیت‌الله بهجت» در پاسخ به این سؤال که ارزیابی حضرتعالی از مسائل جاری بر فناوری هسته‌ای ایران که غرب مانع تراشی می‌کند و کشور ما از هر جهت در فشار است چیست، فرمود:

‌اگر هیچ امتیازی برای اسلام و شیعه نبود جز این که مخالفان آنها با علم مخالف هستند، برای امتیاز و برتری آنها کافی بود.

زندگانی انسانی به زندگی جنگل می‌ماند، و حکومت انسانیت حکومت حیوانیت شده است! لذا فرعون در اعتراض به رسالت حضرت موسی(علیه السّلام) می‌گوید:

«فَلَوْلَا أُلْقِیَ عَلَیْهِ أَسْوِرَةٌ مِّن ذَهَبٍ أَوْ جَاء مَعَهُ الْمَلَائِکَةُ مُقْتَرِنِینَ»؛ پس چرا بر او دستنبدهای زرین آویخته نشده؟ یا فرشتگان همراه او نیامده‌اند؟

بله، مخالفین انبیاء و ائمه با نور علم و معرفت مخالفت دارند و اهل زر و زور هستند. می‌بیند به حضرت موسی(علیه السّلام) اعتراض می‌کند که اگر او رسول خداست، پس چرا این امتیازات را ندارد، دستبند زرین ندارد، یا چرا فرشتگان آسمان همراه او نیستند؟! شما را چه به ملائکه؟ اگر ملائکه آشکار بودند، کار آنها را نیز می‌ساختید. چون هرچه ملائکه دارند پیامبران هم دارند بلکه افضل از آنها هستند؛ ولی شما به اَسوِرَه و زر و زیور دلبسته‌اید!

الحمد‌الله واضح و آشکار است که مخالفان ائمه(علیهم السّلام) مخالف علم و عقل هستند! هر جای دنیا اگر شخصی بود که مانند حضرت امام جواد(علیه السّلام) هزاران مسئله علمی را در یک مجلس حل می‌کرد و جواب صحیح می‌داد، به او جایزه می‌دادند، نه این که به او حسد بورزند و با او دشمنی و سرانجام او را بکشند!

وضع امروز دنیا هم به همین کیفیت است. مخترع را یا از کار منصرف می‌کنند، یا به قتل می‌رسانند، چون صاحب امتیاز می‌شود، می‌گویند: فقط باید ما دارای امتیاز باشیم، نه دیگران.

آقایی قبل از جنگ جهانی دوم در کربلا مدعی شده بود که می‌شود هواپیمای بدون خلبان ساخت و در این باره تلاش می‌کرد، تا اینکه به بغداد رفت. ولی از آلمان مکرر تلگراف و نوشته پشت نوشته به سوی او آمد که زحمت‌نکش، کار شما بی‌فایده و نشدنی است، زیرا ما هر چه تلاش کردیم نشد!

سرانجام آلمان، خود هواپیمایی بدون خلبان ساخت، در حالی که پیش از آن می‌گفت: ساختن هواپیمای بدون خلبان امکان‌پذیر نیست!

صحبت جهان‌خواران بر سر علم نیست و مسابقه‌‌ آنها ذاتاً برای پیشرفت دانش و فرهنگ نیست، بلکه پیشرفت‌های علمی برای آنها جنبه‌ مقدمیت دارد و منظور اصلی آنها سلطه‌جویی و چپاول است. به کره‌ ماه برای این نمی‌روند که به علم خدمت کنند، بلکه برای موضع‌گیری در برابر رقیب و قطب مخالف است، برای اینکه بتوانند در آن جا کاری کنند که در کره زمین از لحاظ ریاست و حکومت بر همه مقدم باشند و دولت‌های مخالف و رقیب را در روی زمین خوب مورد هدف قرار دهند و نابود کنند. با این وجود، ما مسلمانان فریب آنها را می‌خوریم و می‌گوییم: اینها راست می‌گویند که بشر دوست هستند، بله «شرّ دوست» هستند نه بشر دوست! 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/8/7 توسط زینب بانو

جایگزینی برای گوگل

[تصویر:  siWJhn_265.jpg]

موتور جستوجوگر ایرانی شروع به کار کرد (((سلام)))

سلام چیست؟

سلام، یک ابَر جستجوگر (Meta Search Engine) هوشمند و پیشرفته اینترنتی است. سلام، عبارت مد نظر کاربر را به طور هم زمان و موازی در چندین موتور جستجوگر جستجو کرده و با به کارگیری الگوهای هوش مصنوعی، ترکیب بهینه همه آنها را نمایش می دهد . www.salam.ir
[/b][تصویر:  Salam.jpg]
چرا سلام ؟

1- وسعت دامنه جستجو:
از آنجا که هر یک از موتورهای جستجو از قبیل google ، bing ، ask ،blekko ، yahoo ، yandex و zal تنها بخشی از دنیای وسیع اینترنت را تحت پوشش خود دارند، استفاده از سلام وسعت دامنه جستجو را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

2- افزایش دقت:
در سلام با به کارگیری روش های نوین هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) و استفاده از مدل های پیشرفته ریاضی، دقت نتایج جستجو در همه زبان ها افزایش یافته است. همچنین طراحی الگوریتم های اختصاصی سازگار با ویژگی های زبان فارسی، افزایش مضاعف دقت جستجوهای فارسی را به همراه داشته است.

3- توجه به زبان فارسی
سلام با توجه به ویژگی های زبان شیرین فارسی طراحی شده است. کاربرانی که سروکار بیشتری با موتورهای جستجو داشته اند، به خوبی متوجه این نکته خواهند شد که سلام زبان فارسی را بهتر می فهمد و نیازهای کاربران فارسی زبان را بهتر برآورده می کند. این ویژگی در امکاناتی از قبیل تکمیل خودکار(Auto Complete)، ریشه یابی لغات (Stemming)، تصحیح غلط های املایی، پیشنهادات مشابه(Related Suggestions)، ابهام زدایی (Clarifying) و دسته بندی مفهومی نتایج (Conceptual Classification) بیشتر نمایان می شود.

4- حذف دام های تبلیغاتی: (تله های تبلیغاتی)
یکی دیگر از ویژگی های سلام، فناوری منحصر به فرد حذف هوشمند دام های تبلیغاتی (Spam) در آن است. ضعف موتورهای جستجوی رایج در تشخیص این دام ها زمینه ای برای رشد قارچ گونه آنها به خصوص در فضای وب فارسی شده است. برای حل این معضل، فرایند های محاسباتی پیچیده و دقیقی مبتنی بر روش های داده کاوی(Data Mining) و یادگیری ماشینی (Machine Learning) در سلام طراحی و پیاده سازی شده است که نتیجه آن تشخیص و حذف هوشمند بیش از 5 میلیون نتیجه غیرواقعی است.

5- صرفه جویی در زمان:
با افزایش دقت در انتخاب و پالایش نتایج (Smart Refinement) و چینش بهینه آنها در فهرست نتایج و همچنین حذف موارد ناخواسته و تبلیغاتی، میانگین زمان صرف شده توسط کاربران برای یافتن نتایج دلخواه کاهش می یابد.

* مواردی که ذکر شد تنها بخشی از ویژگی های سلام است. دسترسی آسان به امکانات منحصر به فرد دیگری نیز در سلام تعبیه شده است که برای اطلاع از آنها کافی است چند بار در سلام جستجو کنید.[b]سلام محصول بیش از دو سال و نیم تلاش متخصصان و برنامه نویسان شرکت بیان است. بیان به عنوان مجموعه ای دانش محور و پیشتاز در فناوری های نوین اینترنتی امیدوار است توانسته باشد گامی کوچک برای دسترسی بهتر و آسان تر ایرانیان به دنیای اینترنت برداشته باشد.

 

منبع : تالار گفتگوی نورالمهدی



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/8/6 توسط زینب بانو

 

 

عید سعید قربان مبارک | --

اولین معنایی که از عید به ذهن می رسد، تغییراتی است که انسان از ظاهر خود و یا در طبیعت می بیند . این آرایش ظاهری همچون پوشیدن لباس نو و آمدن بهار طبیعت به یک معنا عید نامیده شده است .
عید قربان ریشه در دوران ماقبل تاریخ بشر دارد. انسان اولیه که از فهم طبیعت عاجز است، برای به دست آوردن ترحم خدایان دست به قربانی کردن حیوانات و انسان ها می زند. این رسم نزد همه ملل و ادیان به اسامی مختلف موجود بوده است. این سنت طولانی بشری در اسلام نیز پذیرفته شده است.

در روایتی از امیر المومنین علی علیه السلام آمده است که : هر روزی که انسان در آن به زشتی آلوده نگردد آن روز عید است چرا که زشتی مهمترین بستر ظهور نزاع میان آدمیان است و باعث بر هم خوردن آرامش درونی و بیرونی انسان ها می گردد و این همان چیزی است که با عید یعنی آرامش و شادمانی منافات دارد .


از سوی دیگر حرکت انسان ها به سوی علم و معرفت همواره با شادمانی و نشاط توأم است خاصه آن که وقتی انسان معنای جدیدی کشف میکند ، ابتهاج زائد الوصفی تمام وجود آدمی را در بر میگیرد ، آن لحظه تازه عید نامیده میشود .

معنای دیگری که از عید عارفان به ما آموخته اند، جان باختن و قربانی کردن جان خویش در پای معشوق است. و نماد ظاهری آن ایام حج و عید قربان است که حیوانی را انسان به عنوان تحفه و هدیه به طرف جایگاه معینی می برد تا برای کامل شدن عبادت قربانی کند.

 

عید قربان مبارک



زمانی که حیوانی در روز عید قربان در وادی منا به دست حجاج مسلمان ذبح می شود و نغمه روحانی "بسم الله وجهت وجهی للذی فطر السموات والارض" طنین در فضای قربانگاه می افکند خاطره اعجاب انگیز و الهام بخش دو عبد موحد و دو بنده با اخلاص خدا ابراهیم و اسماعیل را در دل ها زنده می سازد.

پدری پیر و کهنسال با چهره ای نورانی و ملکوتی که آثار عظمت و جلالت روحی از سیمای متین و آرام او نمایان است بر بالین فرزند جوان و خوش سیمای خود ایستاده آستین بالا می زند و تیغ برنده ای را در پی حکم غیبی الهی بر گلوی فرزند می نهد.
قربانی رمز فداکاری و از خودگذشتگی و دادن جان در راه محبوب و حد نهایی تسلیم در برابر معبود است یعنی همچنان که خون این قربانی را در راه تو ای خالق یکتا بی دریغ می ریزم حاضرم بدون هرگونه تعقل در راه دفاع از حریم دین و اجرای فرامین آسمانی تو از جان خود نیز بگذرم و خون خود را تقدیم پیشگاه اقدست نمایم.

فرزند نیز بدون ترس و وحشت و با حالت تسلیم می گوید پدر به آنچه مامور گشته ای عمل کن که من هم به خواست خدا از صبرکنندگان خواهم بود و سرانجام ابراهیم با موفقیت کامل از این امتحان بزرگ الهی سربلند بیرون آمده و به درجه ای از اخلاص و فداکاری در راه خدا می رسد که خداوند می فرماید: ذبح عظیمی فدایش کردیم.

  وخاطره ازخودگذشتگی این دو بنده مخلص (ابراهیم و اسماعیل) سندی برای نمایش شرف و فضیلت آدمیت است.

نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی

 



نوشته شده در تاریخ جمعه 91/8/5 توسط زینب بانو
<      1   2      
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}