سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج دُرّة الصّدف
 
«زنِ بسیجى ، عاشقِ استقلال ملى، غرور ملى و با افتخارات ملى در تأمین منافع ملى ست

http://www2.irib.ir/worldservice/Etrat/farsi/8.gif

«...زندگی امام هشتم(ع) که قریب بیست‏ سال از این دوره تعیین‏ کننده و مهم را فرا گرفته از جمله برجسته‏ ترین بخش های آن است که بجاست درباره آن تامل و تحقیق لازم بکار رود.

مهمترین چیزی که در زندگی ائمه(ع) بطور شایسته مورد توجه قرار نگرفته عنصر «مبارزه حاد سیاسی‏» است. از آغاز نیمه دوم قرن اول هجری که خلافت اسلامی به ‏طور آشکار با پیرایه های سلطنت آمیخته شد و امامت اسلامی به حکومت جابرانه پادشاهی بدل گشت، ائمه اهل بیت علیهم‏ السلام، مبارزه سیاسی خود را به ‏شیوه‏ ای متناسب با اوضاع و شرایط، شدت بخشیدند. 

این‏ مبارزه ‏بزرگترین هدفش تشکیل نظام اسلامی و تاسیس حکومتی بر پایه امامت ‏بود. بی‏ شک تبیین و تفسیر دین با دیدگاه مخصوص اهل بیت وحی، و رفع تحریف ها و کج‏ فهمی ها از معارف اسلامی ‏و احکام‏ دینی نیز هدف مهمی برای جهاد اهل بیت‏ به حساب می‏ آمد. اما طبق قرائن حتمی، جهاد اهل بیت‏ به این هدفها محدود نمی‏ شد و بزرگترین هدف آن، چیزی جز تشکیل حکومت علوی و تاسیس نظام عادلانه اسلامی نبود. بیشترین‏ دشواریهای‏ زندگی‏ مرارت‏ بار و پر از ایثار ائمه و یاران آنان به خاطر داشتن این هدف بود و ائمه علیهم‏ السلام، از دوران امام سجاد علیه‏ السلام، و بعد ازحادثه عاشورا به زمینه‏ سازی دراز مدت برای این مقصود پرداختند. 

در تمام دوران صدو چهل ساله میان حادثه عاشورا و ولایتعهدی‏ امام هشتم علیه‏ السلام، جریان وابسته به امامان اهل بیت‏ یعنی شیعیان همیشه بزرگترین و خطرناکترین دشمن دستگاههای خلافت‏ به حساب می‏ آمد. در این مدت بارها زمینه های آماده‏ ای پیش آمد و مبارزات تشیع که باید آن را نهضت علوی نام داد به پیروزیهای بزرگی نزدیک گردید. 

اما، در هر بار موانعی برسر راه پیروزی نهایی پدید می‏ آمد و غالبا بزرگترین ضربه از ناحیه تهاجم بر محور و مرکز اصلی این نهضت، یعنی‏ شخص ‏امام ‏در هر زمان و به زندان افکندن یا به شهادت رساندن آن حضرت وارد می‏ گشت و هنگامی‏ که‏ نوبت‏ به امام بعد می‏ رسید اختناق و فشار و سختگیری به حدی بود که برای آماده کردن زمینه به زمان طولانی دیگری نیاز بود. 

ائمه علیهم‏ السلام، در میان طوفان سخت این حوادث هوشمندانه و شجاعانه تشیع را همچون جریانی کوچک اما عمیق و تند و پایدار از لابه‏ لای گذرگاههای دشوار و خطرناک گذراندند. و خلفای اموی و عباسی در هیچ زمان نتوانستند با نابود کردن امام، جریان امامت را نابود کنند و این خنجر برنده همواره در پهلوی دستگاه خلافت، فرو رفته ماند و به صورت تهدیدی همیشگی آسایش ‏را از آنان ‏سلب ‏کرد. هنگامی‏ که حضرت‏ موسی ‏بن ‏جعفر علیه‏ السلام، پس از سالها حبس در زندان هارونی مسموم و شهید شد در قلمرو وسیع سلطنت عباسی اختناقی کامل حکمفرمابود. در آن فضای گرفته که به گفته یکی از یاران ‏امام ‏علی ‏بن موسی علیه‏ السلام، «از شمشیر هارون خون می‏ چکید». 

بزرگترین هنر امام معصوم و بزرگوار ما آن بود که توانست درخت تشیع را از گزند طوفان حادثه سلامت ‏بدارد و از پراکندگی و دلسردی یاران پدر بزرگوارش مانع شود و با شیوه تقیه‏ آمیز و شگفت‏ آوری جان خود را که محور و روح جمعیت‏ شیعیان بود حفظ کرد و در دوران قدرت مقتدرترین خلفای بنی‏ عباس و در دوران استقرار و ثبات کامل آن رژیم مبارزات عمیق امامت را ادامه داد...»

«....قرائن نشان می‏ دهد که مأمون پیش از اقدام قطعی خود برای به شهادت رساندن امام به کارهای دیگری دست ‏زده ‏است‏ که شاید بتواند این آخرین علاج را آسانتر به ‏ کار برد، به گمان زیاد اینکه ناگهان در مرو شایع شد که علی ‏بن موسی علیه ‏السلام، همه مردم را بردگان خود می ‏دانند، جز با دست ‏اندرکاری عمال مأمون ممکن نبود. 

هنگامی که اباصلت این خبر را برای امام آورد حضرت فرمود: «بارالها ای پدیدآورنده آسمانها و زمین تو شاهدی که نه من و نه هیچ‏ یک از پدرانم هرگز چنین سخنی نگفته ‏ایم و این یکی از همان ستمهایی است که از سوی اینان به ما می‏ شود. »

تشکیل مجالس مناظره با هر آن کسی که کمتر امیدی به غلبه او بر امام می‏ رفت نیز از جمله همین تدابیر است. هنگامی ‏که ‏امام مناظره ‏کنندگان ادیان و مذاهب مختلف را در بحث عمومی خود منکوب کرد و آوازه دانش و حجت قاطعش در همه ‏جا پیچید مأمون درصدد برآمد که هر متکلم و اهل مجادله ‏ای را به مجلس مناظره با امام بکشاند، شاید یک نفر دراین بین بتواند امام را مجاب کند. 

البته چنانکه می ‏دانیم هرچه تشکیل مناظرات ادامه می‏ یافت قدرت علمی امام‏ آشکارترمی‏ شد و مأمون از تاثیر این وسیله نومیدتر. 

بنابر روایات یک یا دو بار توطئه قتل امام را به وسیله نوکران و ایادی خود ریخت و یکبار هم حضرت را در سرخس‏ به زندان‏ افکندامااین شیوه ها هم نتیجه‏ ای جز جلب اعتقاد همان دست‏ اندرکاران به رتبه معنوی امام، به بار نیاورد، و مأمون درمانده‏ تر و خشمگین‏ تر شد، در آخر چاره‏ ای جز آن نیافت که به دست‏ خود و بدون هیچ واسطه‏ ای امام را مسموم کند و همین کار را کرد و در ماه صفر دویست و سه هجری یعنی قریب دو سال پس از آوردن آن حضرت از مدینه به خراسان و یک سال و اندی پس از صدور فرمان ولیعهدی به نام آن حضرت، دست‏ خود را به جنایت‏ بزرگ و فراموش نشدنی قتل امام آلود. 

مهمترین ‏چیزی‏ که‏ در زندگی ائمه علیهم‏ السلام، به ‏طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، عنصر «مبارزه حاد سیاسی» است. 

در تمام دوران صدو چهل ساله میان حادثه عاشورا و ولایتعهدی ‏امام هشتم علیه‏ السلام،جریان‏ وابسته به امامان اهل بیت‏ یعنی شیعیان‏ همیشه بزرگترین و خطرناکترین دشمن دستگاههای خلافت ‏به حساب می‏ آمد....»

حضرت آیت الله  امام خامنه ‏ای 
منابع مقاله:
مجله، فصلنامه موعود، شماره6

منبع : شمس توس

http://img.tebyan.net/big/1387/10/1141652115174851135819166178631709420318.jpg



نوشته شده در تاریخ جمعه 91/6/31 توسط زینب بانو

http://www2.irib.ir/worldservice/Etrat/farsi/1.jpg

نامگذاری روزهای دهه کرامت

http://www.shamstoos.ir/Content/media/image/2012/09/50884_orig.jpg?t=634835441723273709

http://img.tebyan.net/big/1387/10/7185917121290132468567926251107145202.jpg

http://img.tebyan.net/big/1387/10/76405418722417112107161311436919193118111.jpg

http://img.tebyan.net/big/1387/10/52182193197943717917325216416977497012612.jpg

 

Click here to enlarge

 



نوشته شده در تاریخ جمعه 91/6/31 توسط زینب بانو

 

 دشمنان محمّد صلّی الله علیه و آله وسلّم بخوانند

 

« مــــن به تمام دنیا با قاطعیت اعلام مىکنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیاى آنان خواهیم ایستاد و تا نابودى تمام آنان از پاى نخواهیم نشست، یا همه آزاد مىشویم و یا به آزادى بزرگترى که شهادت است مــى رســیــم … »


(صحیفه امام/جلد 20 / صفحه 325)

 

منبع : تالار آیه های انتظار



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/6/30 توسط زینب بانو

جمهوری اسلامی حرف هیچ ابرقدرتی را قبول نمی‌کند

آی پرس: امام خامنه ای رهبر انقلاب، حضور همه جانبه ملت در صحنه های مختلف را پشتوانه مستحکم مسئولان نظام در ایستادگی مقابل خواستهای نامشروع دشمنان برشمردند و افزودند: برخی کشورهای انقلاب کرده، این روزها بخاطر فشار امریکایی ها، مجبور به بعضی موضع گیریها می شوند در حالیکه مسئولان نظام اسلامی در تمامی 33 سال اخیر مقابل اینگونه فشارها ایستاده اند.

رهبرِ عزیز  انقلاب اسلامی،در دیدار هزاران نفر از نیروهای مسلح منطقه شمال کشور و خانواده های آنان، با استناد به «گسترش روزافزون ریشه ها، استحکام بدنه شجره طیبه انقلاب اسلامی، و سرسبزی و پیشرفتهای مشهود در شاخ و برگهای مختلف آن» تأکید کردند: استمرار این حرکت پرنشاط و رسیدن به افق روشن آینده، نیازمند کار و تلاش جدی و عزم و همت همگانی است.

به گزارش «تابناک» ایشان در نگاهی تبیینی به مراحل مختلف مبارزات ملت و پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: ایران عزیز و ملت بزرگ ما از 33 سال پیش به برکت بیداری اسلامی در راهی پرافتخار و خوش عاقبت در حال حرکتند.


حضرت آیت الله خامنه ای، مسیر پرپیچ و خم اما پرنشاط و پرتحرک سه دهه اخیر را ترجمان آیاتی از قرآن کریم مبنی بر همراه بودن «گشایش و آسایش» با «سختی و دشواری» دانستند و افزودند: بیداری اسلامی در برخی کشورهای منطقه، پدیده بسیار مبارکی است اما انقلاب اسلامی ملت ایران، از لحاظ عمق، گسترش و آرمانخواهی، دارای ویژگی های استثنایی است.


ایشان، وحدت همه مردم حول شعارها و آرمانهای انقلاب، فراگیر بودن شور و نشاط انقلابی در سراسر کشور و حضور توده های مؤمن و جان برکف ملت در میدان مبارزه را از جمله این ویژگی ها خواندند و تأکید کردند: هر جا ملتها، با ایمان و فداکاری در میدان حضور یابند هیچ قدرتی، توان مقابله با آنها را ندارد چرا که براساس سنت الهی، خون بر شمشیر پیروز است.


امام خامنه ای رهبر انقلاب، حضور همه جانبه ملت در صحنه های مختلف را پشتوانه مستحکم مسئولان نظام در ایستادگی مقابل خواستهای نامشروع دشمنان برشمردند و افزودند: برخی کشورهای انقلاب کرده، این روزها بخاطر فشار امریکایی ها، مجبور به بعضی موضع گیریها می شوند در حالیکه مسئولان نظام اسلامی در تمامی 33 سال اخیر مقابل اینگونه فشارها ایستاده اند.


ایشان تأکید کردند: امروز هم جمهوری اسلامی به برکت حضور مردم در صحنه، حرف و خواست هیچ ابرقدرتی را قبول نمی کند و تنها براساس مصلحت کشور و ملت تصمیم می گیرد ولو اینکه همه قدرتهای عالم از این تصمیم خشمگین شوند.


حضرت امام خامنه ای، روشن شدن هرچه بیشتر ابعاد مختلف آرمانهای انقلاب را، پیشرفتی بسیار اساسی دانستند و خاطرنشان کردند: با گذشت زمان، مفهوم آرمانهایی نظیر «جمهوری اسلامی، مردمسالاری اسلامی، استقلال و آزادی» برای مردم، نخبگان و سیاسیون، روشن تر و «بایدها و نبایدهای مسیر تحقق این اهداف» مشخص تر شده، ضمن اینکه در همه سالها حرکت «براساس همین آرمانها» ادامه یافته است که این مسئله، مهمترین پیشرفت است.


حضرت آیت الله خامنه ای، عمیق شدن ریشه ها و استحکام بدنه جمهوری اسلامی را از دیگر پیشرفتهای مشهود نظام اسلامی خواندند و خاطرنشان کردند: در مقایسه با سالهای اول انقلاب، امید دشمنان برای سرنگونی نظام منتخب ملت ایران، به مراتب ضعیف تر و در موارد بسیار به یأس و نومیدی تبدیل شده که این واقعیت، استحکام خدشه ناپذیر جمهوری اسلامی را نشان می دهد.


ایشان، پیشرفتهای شگفت آور در رشته های مختلف علم و فناوری را از نشانه های طراوت و تازگی شاخه های پربرکت نظام اسلامی دانستند و افزودند: پیشرفت در عرصه هایی نظیر هسته ای و سلولهای بنیادی، به گونه ای بوده است که حتی برخی دانشمندان محترم، برجسته و خدوم نسل گذشته کشور، آنها را باور نمی کردند.


ایشان افزودند: هم اکنون نیز جوانان دانشمند ایران در زمینه های علمی، اکتشافات و ساخت و سازهای علمی، در حال پیشرفتهایی هستند که برای برخی باور نکردنی است.


رهبر انقلاب پس از تبیین پیشرفتهای اساسی کشور تأکید کردند: حرکت همگانی و پرنشاط برای پیشرفت کشور باید ادامه یابد و این حقیقت، باوری همگانی شود که «کار و تلاش، بازنشستگی نمی شناسد و به پایان راه نمی رسد».


ایشان، سیاه نمایی و تاریک جلوه دادن اوضاع کشور را از روشهای شناخته شده دستگاه رسانه ای غرب و صهیونیزم برای متوقف کردن مسیر ملت ایران خواندند و خاطرنشان کردند: ملت ضمن بی اعتنایی به این سیاه نمایی ها، آگاه است که برای رسیدن به آینده تابناک کشور، نباید دچار غفلت شد و یا به خواب رفت.


رهبر انقلاب همچنین در بخش دیگری از سخنانشان، خانواده های نیروهای مسلح را شریک مجاهدتها و افتخارات آنان دانستند و افزودند: نیروهای مسلح در بنای رفیع و باشکوه نظام اسلامی، نقش حساسی دارند که ایفای این نقش مهم، بدون همراهی، قدرشناسی و احساس افتخار خانواده های آنان، ممکن نیست.


حضرت آیت الله خامنه ای، نظام اسلامی نوین را زمینه ساز تمدن نوین اسلامی خواندند و با تجلیل از صبر و بزرگواری خانواده های معظم شهیدان افزودند: اگر «صبوریِ ستایش برانگیز» این خانواده ها نبود، جریان شهادت، با این شکفتگی و طراوت در کشور جاری نمی شد و این حقیقت، منت بزرگ خانواده های سرافراز شهیدان بر ملت ایران است.


در ابتدای این دیدار، امیردریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش اجتماع خانواده نیروهای مسلح در حضور فرمانده کل قوا را فرصتی برای نمایش برادری و همدلی خواند و افزود: بخش عمده ای از توفیقات نیروهای مسلح از زمان دفاع مقدس تاکنون مرهون  همدلی و همراهی خانواده های آنان بوده است.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/6/30 توسط زینب بانو

آقای احمدی نژاد در نیویورک چه خواهد کرد؟

امسال نیز همانند دوره‌های گذشته آقای دکتر محمود احمدی‌‌نژاد، رئیس‌جمهور اسلامی کشورمان برای حضور در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد راهی مقر این سازمان در نیویورک خواهد شد تا همراه
به گزارش فارس، این هشتمین سفر دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور کشورمان به نیوریورک محسوب می‌شود و در هفت سال گذشته نیز وی به طور منظم در جلسات سالانه این سازمان بین‌المللی حضور پیدا کرده است. موضوع هولوکاست، عدالت و امنیت جهانی و بحث 11سپتامبر از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که از سوی رئیس‌جمهور در این اجلاس مطرح شده است. 

احمدی‌نژاد در هتل واویک
بنابراین گزارش، آقای محمود احمدی‌نژاد در ساعات اولیه روز اول مهر از طریق فرودگاه مهرآباد عازم نیویورک خواهد شد و سفر وی به این کشور بیش از یک هفته به طول خواهد انجامید. محل اقامت رئیس‌جمهور در شهر نیویورک هتل «واویک نیویورک» است. این هتل در سال 1926 ساخته شد و در خیابان ششم (منهتن) قرار دارد. در طول اقامت احمدی‌نژاد در این شهر بیش از 150 مأمور امریکایی حفاظت از وی را بر عهده خواهند داشت. 

حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد
مهم‌ترین برنامه دکتر احمدی‌نژاد در این سفر سخنرانی در سازمان ملل متحد است، مجمع عمومی سازمان ملل متحد 25 سپتامبر شروع به کار خواهد کرد که سخنرانی سخنرانان آن طبق لیست و بر اساس حروف الفبا خواهد بود. احمدی‌نژاد در این سفر هم به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران حضور می‌یابد و هم ریاست جنبش عدم‌تعهد را عهده‌دار است که مهم‌ترین موضوعات مورد نظر این گروه را در جامعه بین‌المللی مطرح خواهد کرد. 

دیدار با رؤسای جمهور سایر کشورها و گروه‌های امریکایی

دیدار با رؤسای جمهور کشورهای دیگر نیز از جمله مهم‌ترین برنامه‌های آقای احمدی‌نژاد در این سفر است که می‌توان به آن اشاره کرد. پیگیری ایده‌های مطرح شده از سوی رئیس‌جمهور در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش نم مهم‌ترین محورهای این گفت‌وگوها خواهد بود.
از جمله برنامه‌های ثابت رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک دیدار با گروه‌های مختلف امریکایی اعم از دانشجویان، هنرمندان، نخبگان و همچنین اساتید دانشگاه‌ها در این کشور است و این در حالی است که تلاش‌های بسیاری از سوی محافل صهیونیستی برای مقابله با این ملاقات‌ها و عدم‌ارتباط مستقیم مردم امریکا با احمدی‌نژاد صورت می‌گیرد. با این وجود نه تنها از تعداد گروه‌های متقاضی برای دیدار با رئیس‌جمهور کاسته نشده است بلکه امسال گروه‌های متنوعی از جمله فعالان جنبش وال‌استریت با احمدی‌نژاد دیدار خواهند کرد. این دیدارها علاوه بر خنثی کردن تبلیغات ضد‌اسلامی و ایرانی رژیم صهیونیستی علیه ایران، سبب به وجود آمدن ارتباطی مناسب با گروه‌های مختلف امریکایی در ایران می‌شود. 

مصاف با رسانه‌های خارجی
مصاحبه با رسانه‌های خارجی گوناگون نیز از جمله برنامه‌های دیگر دکتراحمدی‌نژاد در سفر امسال است که هر ساله نیز به طور مستمر انجام می‌شد. امسال رئیس‌جمهور با شبکه‌های مختلف جهانی از جمله CNN، CBS و راشاتودی مصاحبه خواهد کرد. مصاف گزارشگران زبده امریکایی و رئیس‌جمهور گاه صحنه‌های دیدنی را خلق کرده که در عرصه رسانه‌ای ماندگار شده است. مرجع : روزنامه جوان

 

منبع : آی پرس



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/6/30 توسط زینب بانو

سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد

سی و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس امسال از 31 شهریورماه در سراسر کشور آغاز می‌شود. در هفته دفاع مقدس امسال شهیده ناهید فاتحی به عنوان زن منتخب سال برگزیده شده است. همچنین از امسال هر هفته یک کتاب به عنوان کتاب دفاع مقدس معرفی می‌شود که امسال کتاب "پایی که جاماند" به عنوان کتاب منتخب انتخاب شده است.

عصبانیت استکبار نیز از دفاع مقدس هنوز ادامه دارد، از عصبانیت آنها دست به اقدامات موهن از جمله تولید فیلم توهین آمیز می‌زنند. این فیلم نشاند دهنده این است که بیداری اسلامی به پیروزی رسیده است و ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام موفق شده است.

شعار امسال "چگونه با فرهنگ شهیدان به جنگ تحریم‌ها برویم" است

روز 31 شهریور به نام بصیرت، شجاعت و ولایت نامگذاری شده است که همراه با رژه نیروهای مسلح است. روز اول مهرماه به نام دانش‌آموزان، نوآوران و دانشمندان نامگذاری شده است. همچنین دوم مهر نیزروز جوانان آمادگی دفاعی و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است. با توجه به نقش زنان سوم مهرماه به نام زنان، ارزش‌های اسلامی و پایداری ملی نامگذاری شد. چهارم مهرماه به نام روز وحدت، اسکتبارستیزی، بیداری اسلامی، پنجم مهر رزمندگان، جهادگران و فرماندهان و ششم مهرماه شهادت، کرامت و عزت نامگذاری شده و در این روز مراسم غبارروبی مزار شهدا انجام می‌شود.

خبرنگاران در همه عرصه‌ها مظلوم واقع شده‌اند هر چه از دوران دفاع مقدس برای ما باقی مانده است به خاطر زحمات خبرنگاران است. به زودی شاهد رونمایی از کتاب "110 شهید خبرنگار" خواهیم بود.

به منظور روایت جنگ پژوهشکده‌ای با مجوز وزارت علوم راه اندازی شده و راویان در این پژوهشگاه تربیت می‌شوند. از این پس کسی بدون مجوز بنیاد حق راوی‌گری را نخواهد داشت.

هر آنچه در رابطه با احیای روحیه مقاومت لازم باشد را انجام می‌دهیم.

 

منبع : بی باک نیوز



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/6/30 توسط زینب بانو


رهبر انقلاب اسلامی، با یادآوری احساس عقب ماندگی دشمنان اسلام در "رویارویی با ملت بزرگ ایران و حرکت جوشان و خروشان بیداری اسلامی "افزودند: این مسئله باعث شده است که دشمنان امت اسلامی به کارهای دیوانه واری همچون حادثه اخیر دست بزنند.


ایشان، این حادثه را از جمله عبرتهای ماندگار تاریخ دانستند و خاطرنشان کردند: سردمداران نظامهای استکباری، در حالیکه از محکوم کردن این جنایت خودداری می کنند و وظایف خود را در مقابله با این جرم بزرگ انجام نمی دهند، ادعا می کنند در این حادثه دخیل نبوده اند.

ایشان خاطرنشان کردند: در بسیاری از کشورهای غربی، کسی جرئت نمی کند واقعه مجهول الحال هولوکاست را زیر سؤال ببرد و یا در مورد سیاستهای زشت اخلاقی استکبار از جمله همجنس بازی مطلبی منتشر کند، چگونه است که در این مواقع، آزادی بیان محلی از اعراب ندارد اما اهانت به اسلام ومقدسات اسلام تحت عنوان دروغین آزادی بیان، آزاد است؟


رهبر انقلاب اسلامی امریکاییها را دیکتاتورپرور نامیدند و با اشاره به حمایتهای بیدریغ و دهها ساله امریکا از حسنی مبارک دیکتاتور مصر، محمدرضا پهلوی دیکتاتور ایران و دیکتاتورهای فعلی منطقه افزودند: با این کارنامه سیاه، امریکایی ها چگونه ادعای دمکراسی خواهی و حمایت از آزادی سر می دهند؟

فرمانده کل قوا در سخنان خود در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، همچنین حضور در نیروهای مسلح از جمله ارتش را راهی نورانی و پرافتخار برشمردند و افزودند: جوانان عزیزی که با «انگیزه و عشق و بصیرت»، وارد این میدان می شوند، «ستایش ملت، سربلندی دنیوی و اجر الهی» را نصیب خود می سازند.


ایشان، ایران امروز را دریای موّاجی از «عشق به پیشرفت و میل به تحرک و ابتکار و نوآوری» دانستند و خاطرنشان کردند: هرچه می گذرد، اهمیت و ارزش تاریخی تلاش در بنای جمهوری اسلامی و استحکام بخشیدن به این بنا بیشتر آشکار می شود که در این زمینه، نیروهای مسلح، وظایفی بزرگ بر عهده دارند.

رهبر انقلاب  همچنین از شبیه ساز زیر سطحی کلاس غدیر، بازدید کردند.


این شبیه ساز کاملاً بومی در سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ساخته شده است.


شبیه سازها نقش مهمی در آموزش علمی عملیاتی دانشجویان نیروی دریایی برعهده دارند



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/6/30 توسط زینب بانو

 

منتخب سخنان حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  در جمع فرماندهان ارتش و دست اندرکاران نمایشگاه دستاوردهای ارتش

امام سیّدعلی با ابراز خرسندی از پیشرفت مشهود در سراسر ارتش، «توأم شدن علم و عمل» را مهمترین عامل تحقق اهداف و انجام شدن صحیح کارها برشمردند و نیروهای مسلح را به توجه کامل به این عامل اساسی و پیش برنده فراخواندند.

حضرت امام خامنه‌ای با اشاره به توصیه‌های مکرر معارف اسلامی درباره «جایگاه رفیع علم و عمل و ضرورت توأم شدن این دو عامل»، افزودند: همانگونه که از سالها قبل تأکید شده است مراکز علمی و آموزشی در نیروهای مسلح، باید بطور مستمر رشد و ارتقا یابند.

فرمانده کلّ قوا زنده نگه داشتن روح اعتماد به نفس، و «ابتکار و نوآوری» را موجب استمرار پیشرفت نیروهای مسلح دانستند و خاطرنشان کردند: کشف و بکارگیری حتی گوشه‌هایی از استعدادهای پیچیده، فراوان و ناشناخته انسان، می تواند هر محیطی از جمله محیطهای نظامی را متحول سازد، بنابراین سقف پرواز استادان و دانشجویان را بسیار بلند قرار دهید.

.....آرمانهای نظام اسلامی، فراگیر و مربوط به همه جامعه بشری است البته ما برای تحقق این آرمانها، تعرض و تجاوز به حیثیت هیچ کشور و ملتی را جایز نمی‌دانیم اما نیروهای مسلح باید به قابلیتهایی برسند که هیچ کس نتواند حصار مستحکم کشور و ملت عزیز ایران را مورد تعرض قرار دهد.

منبع : بی باک نیوز



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/6/30 توسط زینب بانو

150سال کشمکش اسلام سیاسی و تفکر غربی


اصولاً نظام سلطه و استعمار در طول تاریخ همیشه درصدد بوده تا با نفوذ در دولتمردان، مستشاران، دیپلمات‌ها و مسیونرها، اهداف خود را در بسترسازی اقدامات سلطه‌گرانه‌اش محقق کند. همچنان‌که وقتی کشور ما از نظر صنعتی از کشورهای اروپایی عقب افتاد، برخی از افراد در پاسخ به این پرسش که چه باید کرد تا ایران ما دوباره به آن شأن تاریخی و تمدنی خودش بازگردد، تحت تأثیر افکار غربی پیشنهاد می‌دادند که ما باید از هر آن‌چه که خود داریم، دست بکشیم و نسخه‌ی بدون دخل و تصرف غرب را برای توسعه‌ی کشورمان به کار بگیریم. بنابراین به طور طبیعی برخی افراد داخل کشور هم تحت تأثیر سلطه‌ی قدرت استعماری غرب به این گفته و فکر اعتقاد پیدا می‌کردند و آن را راه سعادت و نجات کشور می‌دانستند.

 

از این رو نفوذ و رسوخ به درون نظام آموزشی و فرهنگی و دانشگاه‌های کشورهای تحت سلطه با هدف تربیت عناصر غربگرا و بسط افکار غربی در عرصه‌های فکری، فرهنگی و آموزشی، همچنین نفوذ به عرصه‌های نشریات، مطبوعات و کتاب و امور اجرایی و مدیریتی کشور، از اهداف اصلی نظام سلطه بوده است. آنها سعی می‌کنند تا در این صحنه‌ها به عنوان مروج نظام ارزشی قدرت برتر ایفای نقش کنند؛ اتفاقی که باعث شد کشور ما طی بیش از 150 سال درگیر کشمکش بین اسلام سیاسی و تهاجم فرهنگی غرب برای ورود و اِعمال سلطه‌ی اقتصادی و فرهنگی باشد.

از اوایل دوره‌ی قاجاریه یک رویارویی بین قدرت استعماری غرب و اسلام سیاسی در ایران شکل گرفته است. در این رویارویی عده‌ای بر طبل خودباختگی و ترجیح غرب و فرآورده‌های آن ‌کوبیده‌اند و عده‌ای بر شعار بازگشت به خویش و تکیه بر خود و تزکیه و کارآمدسازی و روزآمدسازی عناصر فرهنگی و اقتصادی و سیاسی تأکید ‌کرده‌اند.

 

بالاخره هم دیدگاه اسلام سیاسی که در واقع دیدگاه مراجع و علمای دینی و بدنه‌ی مسلمان جامعه‌ی ایرانی بوده، توانست در برابر بیش از 150 سال هجمه‌ی سیاسی و فرهنگی و اقتصادی دیدگاه غربی که مورد حمایت شاهان مستأصل و وابسته و قدرت‌های خارجی بود، مقاومت کند و با رهبری مراجع دینی و با پشتوانه‌ی حمایتی ملت مسلمان ایران در موضوعات گوناگونی مانند قرارداد رویتر، واقعه‌ی رژی و نهضت مشروطه دیدگاه غربی را شکست دهد.

اصولاً تکنیک اقتصادی غرب برای به زانو درآوردن کشور ما این بوده است که کالاهای خود را با کیفیتی بهتر و قیمتی مناسب‌تر به جامعه‌ی ما عرضه کنند و حتی به دولت‌ها فشار بیاورند که این کالاها را از عوارض گمرکی معاف کنند تا راحت‌تر و ارزان‌تر به فروش برود. متقابلاً نیز در 150 سال اخیر بخش مهمی از کارکرد علمای دینی کشور ما همانا رهبری جامعه‌ی اسلامی برای رهایی از سلطه‌ی غرب بوده است. در این مدت علمای شیعه همواره کوشیده‌اند که غیر از عرصه‌ی سیاسی، با سلطه و نفوذ فرهنگی و اقتصادی بیگانگان نیز مبارزه کنند.

 

مثلاً علمای اصفهان و شیراز و دیگر شهرهای مهم کشور با ایجاد تعاونی‌ها یا مؤسسات اقتصادی اسلامی و صدور فتوا برای تحریم خرید کالاهای خارجی، به رویارویی فرهنگی و تمدنی با سلطه‌ی غرب پرداختند.

 

منبع : آی پرس



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/6/30 توسط زینب بانو

 

آی پرس: این تظاهرات در اعتراض به انتشار فیلم موهن آمریکایی برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات تصاویری از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در دست داشتند و با حمل بنر‌هایی که روی آن نوشته شده بود «ما عاشق پیامبر اسلام هستیم» علیه آمریکا شعار دادند.
برخی از شرکت‌کنندگان با سربند «لبیک یا خامنه‌ای» در این تظاهرات حضور یافته بودند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، امروز صدها نفر از مسلمانان تایلندی در پایتخت این کشور در برابر سفارت آمریکا تظاهرات کردند.

 

این تظاهرات در اعتراض به انتشار فیلم موهن آمریکایی برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات تصاویری از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در دست داشتند و با حمل بنر‌هایی که روی آن نوشته شده بود «ما عاشق پیامبر اسلام هستیم» علیه آمریکا شعار دادند.

 

برخی از شرکت‌کنندگان با سربند «لبیک یا خامنه‌ای» در این تظاهرات حضور یافته بودند.

امروز بیش از 700 نیروی امنیتی تایلند به منظور حفاظت از سفارت واشنگتن در بانکوک در اطراف این سفارت مستقر شدند تا از ورود معترضان به داخل ساختمان جلوگیری شود.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/6/30 توسط زینب بانو
   1   2   3      >
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}