سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج دُرّة الصّدف
 
«زنِ بسیجى ، عاشقِ استقلال ملى، غرور ملى و با افتخارات ملى در تأمین منافع ملى ست

رسانه های تصویری ما ، به ویژه سینما و تلویزیون در زمینه ی حجاب دچار یک تناقض فرهنگی بزرگ  هستند. به این ترتیب که یک بازیگر که نقشی مثبت را در یک فیلم یا سریال ایفا می کند و مثلا بانوی محجبه و با نجابتی است، با شخصیتی کاملا متضاد با آنچه در آثارش نمایش می دهد در جامعه و در میان مردم ظاهر می شود. این تناقض رفتاری، ذهن افراد نوخاسته و جوان را دچار اغتشاش می کند. ضمن اینکه در این زمینه، نوعی بی عدالتی در اجرای قوانین نیز دیده می شود. یعنی بسیاری از مردم دچار این پرسش می شوند که آیا رعایت پوشش سالم فقط برای مردم عادی قانون است و بازیگران سینما با هر پوششی می توانند در اماکن عمومی و مثلا برنامه ها و مجامع فرهنگی حضور یابند؟

حتی دیده می شود که برخی بازیگران زن سینما در سایت ها و صفحات اینترنتی خود، با افتخار تمام تصاویر نامناسبی را از خود منتشر می کنند. این کار در ذهن بعضی نوجوانان این شبهه را ایجاد می کند که حتما بدحجابی کار خوبی است که شخصیت های مشهور و موفق سینما و تلویزیون به آن مبادرت می ورزند!

در همین زمینه معصومه حاج حسینی، مدرس دانشگاه گفت: کارگردان و تهیه کننده ای که بر اساس شاخص ها و ارزش های انقلاب اسلامی تربیت شده باشد، می تواند فیلم های مناسبی را تولید کند، اما هم اکنون کمتر شاهد حضور چنین افرادی هستیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هم اکنون در فیلم های سینمایی و تلویزیونی، زنانی که هیچ نسبتی با چادر و عناصر مذهبی ندارد، نقش های مذهبی را ایفا می کنند، افزود: بازیگری که هیچ اعتقادی به چادر ندارد، نه تنها نمی تواند حقیقت آن شخصیت را به خوبی ایفا کند، بلکه با بد پوشیدن چادر موجب توهین به زنان محجبه می شود.

این کارشناس حوزه زنان بیان کرد: در اکثر فیلم های ساخته شده، شخصیتی که در عرصه جامعه بدترین نوع پوشش را دارد، در نقش افراد محجبه حضور پیدا می کند و این دوگانگی و تعارض شخصیت در مخاطب اثر روانی ایجاد کرده و به او القا می کند که به اقتضای فضای جامعه یک چهره و شخصیت داشته باشد و به اقتضای فضای کاری خود نیز نقش یک شخصیت مذهبی را ایفا کند؛ این تعارض ها نه تنها مذهب را منتقل نمی کند بلکه تغییر شخصیت و دورویی را در مناسبت های مختلف زندگی به مخاطب آموزش می دهد.

منبع :زنان پرس

 

به نظر من : نمیشه یکطرفه قضاوت کرد . همه شاهد این تناقض رفتاری اکثر هنرمندان زن در عرصه ی سینما و تلویزیون هستیم و این نشان دهنده ی شخصیت واقعی این افراد هست و اینکه حجاب رو در حیطه ی هنر میبینند و در اجتماع الزامی به همان پوشش ندارند چون فرهنگ پوشش برتر رو دارا نیستند.

مسئله اینه که چند زن هنرمند در عرصه ی سینما و تلویزیون هستند که حجاب برتر جزو فرهنگشون هست ؟. آیا جز اینه که تعدادشون به اندازه ی تعداد انگشتان دستمون هم نیست . بیشتر بانوان چادری در حاشیه ی هنر کار میکنن و اصلا تمایلی به کار در عرصه ی سینما و تلویزیون به عنوان یک هنرپیشه و بازیگر ندارند و بر این باورند که در حاشیه بودن تضمین سلامت عفاف و حجابشون هست .

حال با این وضعیت چه میشه کرد ؟

بانوان محجبه ی بازیگر و هنر پیشه چه زمان وارد این عرصه خواهند شد ؟ و این تناقض را از بین خواهند برد ؟

امیدواریم به زودی



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/4/14 توسط زینب بانو

 

گزیده ای از سخنان حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دامت حفاظاته در دیدار مبلّغان نیمه شعبان:

فقر، گرانی و مشکلات مالی مردم، قلب ولی عصر(عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) را متاثر می کند چرا که مردم رعیت حضرت صاحب الزمان (عج) هستند.

اگر جامعه ما می خواهد جامعه امام زمانی باشد، باید نقاط ضعف آن را برطرف کنیم.برای این که جامعه ما صاحب الزمانی باشد، باید حجاب و برنامه های فرهنگی ما اسلامی و مورد رضایت اهل بیت (علیهم السّلام) و حضرت حجت (عج) باشد

حوزه علمیه نیز باید امام زمانی باشد و همه نهادها و مراکز کشور ما البته باید این طور باشند.
  درسی که ما می خوانیم باید درسی باشد که مورد قبول و رضایت آقا امام زمان(عج) باشد؛ حرفی که می زنیم، منبری که می رویم همه باید در ارتباط با رضایت حضرت ولی عصر(عج) باشد.

اصلاح جامعه و سعادت بشری در گرو ظهور حضرت مهدی (عج) است؛ چرا که با ظهور ایشان عالم پر از عدل و داد می شود و همه معاصی و مشکلات بر طرف می گردد.

شب نیمه شعبان که در پیش است از جمله مهم ترین شب های پرفیض و برکت است که در روایات از آن هم طراز با شبهای قدر یاد شده است.

ما باید تحت لوای حضرت به تبلیغ و احیای امر اهل بیت (علیهم السّلام) همت بگماریم و معارف دین و آموزه های قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را برای مردم  بیان کنیم.
*تبلیغ دین افتخار است

کار شما بسیار مهم است و بدانید که مورد عنایات خدا و امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) هستید و ای کاش بنده همه در خدمت شما می بودم.
معظم له با بیان این که شما به جایگاهی که در آن هستید ، باید افتخار کنید، گفتند: به لطف الهی ما از حیث معارف اهل بیت (علیهم السّلام) کاملا غنی هستیم و باید بتوانیم مردم را با این معارف به ویژه آموزه های مهدویت هر چه بیشتر و بهتر آشنا کنیم.



نوشته شده در تاریخ جمعه 91/4/9 توسط زینب بانو

8 تیر روز مبارزه با سلاحهای شیمیایی و میکروبی

روز مبارزه با سلاحهای شیمیایی و میکروبی

8 تیر ماه سالروز بمباران شیمیائی سردشت روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی نام دارد.

در جنگ تحمیلی 8 ساله علیه ایران رژیم عراق با بهره گیری از چالش های میان تهران و واشنگتن، با تحریک کاخ سفید و با هدف رسیدن به امیال خود، مرزهای غربی کشورمان را مورد تاخت و تاز قرار داد. این جنگ به لحاظ بسیاری پارامترها، با سایر نزاع های چند سال اخیر متفاوت بوده است. استفاده از جنگ افزارهای شیمیایی در این جنگ از سوی رژیم عراق یکی از این پارامترها است که هیچگاه در این وسعت، در هیچ نزاع منطقه ای به کار نرفت.

وسعت این اقدام غیرانسانی و مغایر با قوانین بین المللی به حدی بود که حتی شهروندان عراقی نیز از آن در امان نماندند. اسفند ماه سال 1366 یادآور خاطره تلخ بمباران شیمیایی شهر حلبچه در منطقه کردستان عراق است که طی آن صدها نفر از اهالی منطقه جان خود را از دست دادند.




نوشته شده در تاریخ جمعه 91/4/9 توسط زینب بانو

  وقتی که دست معجزه­ ی عشق در کار می­شود

 جا مانده از قافله­ ، قافله سالار می شود

خبر شهادت بهشتی چگونه به رهبری رسید؟

 

یک‌باره این خبر را به من ندادند. من تدریجاً با ابعاد این قضیه آشنا شدم. یکى دو روز اوّل که به هوش آمده ‌بودم، کسى اجمالاً از وقوع یک انفجارى در حزب به من خبر داد، لکن من در شرائطى نبودم که درست درک ‌کنم که چى واقع شده؟ یعنى شاید حتى کاملاً به هوش نبودم، لکن یادم هست که چیزى به من گفته ‌شد بعد هم یادم رفت. چون غالباً در حال شبیه حالات بعد از بى‌هوشى بودم؛ چون عمل‌هاى متعددى ‌انجام مى‌گرفت و درد و این‌ها هم شدید بود، من را در یک حال شبه بی‌هوشى نگه مى‌داشتند، یعنى در ‌حال گیجى مخصوص بعد از عمل جراحى. ‌
 
در هشتم، نهم این حادثه بود ظاهراً یک هفته‌ یا هشت روزى گذشته بود. من اصرار مى‌کردم که براى من ‌رادیو و روزنامه بیاورند و به بهانه‌هاى گوناگون نمى‌آوردند و مقصود این بود که من مطلع نشوم از حادثه چون ‌افرادى که دور و بر من بودند بالأخره نمى‌توانستند در مقابل اصرارهاى پى‌درپى من مقاومت کنند. مجبور ‌بودند قضیه را به من بگویند. ‌
 
آن کسى که مى‌توانست این قضیه را به من بگوید کسى غیر از آقاى هاشمى نبود. یعنى مى‌دانستند ‌بخاطر نحوه‌ى ارتباط ما با هم طبعاً ایشان مى‌تواند به یک شکلى مسأله را به من ‌بگوید و همین کار را کردند. البته من توجه نداشتم، یک روز عصرى آقاى‌هاشمى و آقاى‌حاج‌احمد آقا - فرزند ‌حضرت امام - آمدند پیش من و یکى از کسانى که دور و بر من بود با آنها مطرح کرد که فلانى رادیو ‌مى‌خواهد و روزنامه مى‌خواهد و ما مصلحت نمى‌دانیم شما نظرتان چیه، اگر شما مى‌گوئید بدهیم. ‌اینجورى شروع کردند قضیه را.
 
آقاى هاشمى با آن بیان شیرین خودشان که همیشه مطالب را نرم و آرام و هضم‌شدنى مطرح مى‌کنند ‌آن‌جا گفتند: نه به نظر من هیچ لزومى ندارد شما رادیو بیاورید. حالا خبرهاى بیرون خیلى شیرین است، ‌خیلى مطلوب است، که این هم روى تخت بیمارستان این خبرها را بشنود. من اجمالاً فهمیدم که خبرهاى ‌تلخى وجود دارد. گفتم چطور مگر؟ گفت خب همین دیگر، انفجار درست مى‌کنند، بعضى‌ها شهید شدند، ‌بعضى‌ها مجروح شدند و به این ترتیب ایشان من را وارد حادثه کرد. من پرسیدم کى‌ها مثلاً شهید شدند، ‌کى‌ها مجروح شدند، ایشان گفت: مثلاً آقاى بهشتى مجروح است، من خیلى نگران شدم. شدیداً از ‌شنیدن این‌که آقاى بهشتى حادثه‌اى دیده و مجروح شده، ناراحت شدم. ‌
 
پرسیدم که ایشان چیه وضعش؟ کجاست؟ چه جورى است؟ ایشان گفت که بیمارستان است و نه نگرانى ‌هم ندارد. گفتم آخر در چه حدى است؟ ایشان گفت خب، مجروح است دیگر، ناراحت است. من گفتم که ‌در مقایسه‌ى با من مثلاً بدتر از من است بهتر از من است؟ مى‌خواستم که ابعاد مسأله را بفهمم. ایشان ‌گفت همین‌جورهاست دیگر، حالا بی‌خود دنبال این قضایا تحقیق نمى‌خواهد بکنى، اجمالاً خبرهاى بیرون ‌خیلى شیرین نیست، خیلى جالب نیست، خب بله، بعضى‌ها هم شهید شدند و این‌ها. ‌
 
ایشان من را در نگرانى گذاشت و رفت. من فهمیدم که یک حادثه‌ى مهمى است که آقاى بهشتى در آن ‌حادثه مجروح شده، به ایشان هم قبل از این‌که بروند گفتم، خواهش مى‌کنم هر چه ممکن هست مراقبت ‌بخرج داده بشود، تمام امکانات پزشکى کشور بسیج بشود تا آقاى بهشتى را هر جور هست زودتر نجات ‌بدهید و نگذارید که ایشان خداى نکرده برایش مسأله‌اى پیش بیاید.
 
بعد که ایشان رفتند افرادى که دور و بر من بودند نمى‌دانستند که من چقدر خبر دارم و من از آن‌ها بطور ‌آرام، آرام مسأله را گرفتم. یعنى بقول معروف زیر زبانِ آن بچه‌هایى که دور و بر من بودند خود من کشیدم و ‌فهمیدم که ایشان شهید شدند. طبعاً براى من بسیار سخت بود با این‌که همه‌ى ابعاد حادثه را و خصوصیات ‌حادثه را و کسانى را که شهید شده بودند نمى‌دانستم که چه‌جورى است و تا چه حدودى هست. اما ‌نفس شهادت آقاى بهشتى براى من یک ضربه‌ى فوق‌العاده سنگینى بود. تا روزهاى متمادى من دائماً ‌ناراحت و منقلب بودم و اندک چیزى من را مى‌برد تو بَهر این حادثه‌ى تلخ. بله به‌هرحال براى من بسیار چیز ‌سخت و تلخى بود.‌

 

منبع:وبلاگ دفاع مقدس



نوشته شده در تاریخ جمعه 91/4/9 توسط زینب بانو

 

 بسم الله الرّحمن الرّحیم
والفجر ، ولیالٍ عشر ، والشّفع والوتر

سوره مبارکه« فجر »در مکه نازل شده و داراى 30 آیه است

وسِرّ شهرت این سوره به نام امام حسین علیه ‏السلام
روایتی از امام صادق علیه‏السلام می‏خوانیم:

سوره‏ ی فجر را در هر نماز واجب و مستحب بخوانید که سوره‏ی حسین بن علی علیه‏السلام است و به آن، رغبت نشان دهید. خداوند شما را در رحمت خود قرار دهد! ابواسامه، که در مجلس حاضر بود، عرض کرد: چگونه این سوره، ویژه‏ ی امام حسین علیه ‏السلام است؟ حضرت فرمود: آیا آیه ‏ی(یا أیها النفس المطمئنة...) را نشنیدی؟ منظور از این آیه، امام حسین علیه‏ السلام است. او صاحب نفس مطمئنه و راضیه و مرضیه است. یاران او نیز دودمان رسالت، در روز رستاخیز از خداوند راضی ‏اند.

خداوند نیز از آنان راضی است.
بدیهی است که امام حسین علیه ‏السلام با همه‏ ی وجود، «نفس مطمئنه» را معنا کرد. ناگفته نماند که شاید حکمت توصیه روایات، به خواندن سوره فجر در نمازها این باشد که پیروان حضرت، درخشش در ظلمت شب، شکافتن سینه ستم، آغازگر بودن روز روشن ایمان و امید، مبارزه با طاغوت و اطمینان داشتن به خدا را از ایشان الهام بگیرند.
منبع تالار آیه های انتظار

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/4/3 توسط زینب بانو

 

در سوم شعبان که همه لطف و صفاست
میلاد پر افتخار شاه شهد است
در حیرتم از این که بُوَد وقت سرور
یا موسم سوز و گریه و شور و نواست

امشب شب میلاد علمدار حسین است
میلاد علمدار وفادار حسین است

گر بود علی محرم اسرار محمد

عباس علی محرم اسرار حسین است


فرزند دلیر حیدر آمد

عباس امیر لشکر آمد

می خواست نشان دهد ادب را

یک روز پی از برادر آمد

میلاد ستارگان آسمان ولایت
حضرت امام حسین(علیه السّلام) ،
حضرت امام سجاد (‎علیه السّلام)
و
حضرت عباس(علیه السّلام)
بر شما مبارک باد.

 

منبع : تالار آیه های انتظار



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/4/3 توسط زینب بانو

مهجوریت بعضی از نامهای آسمانی در سایتها و انجمنهای اسلامی ، سبب گشایش این وبلاگ شد .

  zeynab91.parsiblog   (جنبش اینترنتی اسماءِ نورانی)

نامهای زیبای:

محمّد،علی،فاطمه،زهرا ، حسن ، حسین، زین العابدین ، سجّاد ، باقر ، صادق ، کاظم ، رضا ، جواد ، محمّد تقی ،‌نقی ، هادی ،‌ زینب ، سکینه ، امّ البنین ، رقیّه ، علی ّ اکبر ، علیّ اصغر ، عبدلله ، قاسم ، و بسیاری دیگر .......................

 

باشد که از این پس انتخاب نام کاربری هرشیعه در دنیای مجازی یکی از این نامها باشد


شاهی به دوصد عزت و اجلال آید
با شوکت و فر و جاه و اقبال آید

امــروز حسیــن آیـد و فردا عباس
خورشید ز پیش و مه ز دنبال آید


 



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/4/3 توسط زینب بانو
<      1   2      
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}