سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج دُرّة الصّدف
 
«زنِ بسیجى ، عاشقِ استقلال ملى، غرور ملى و با افتخارات ملى در تأمین منافع ملى ست

حجت الاسلام‌ مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو باباشگاه خبرنگاران گفت :

یکی از آسانترین راههای وحدت این است که درباره مقام و نظرات ولایت مطلقه فقیه با یکدیگر اتفاق نظر داشته باشیم.

نباید بیانات و اظهارنظرهای مقام معظم رهبری را سلیقه‌ای معنا کنیم.

اگر ادعای ولایتمداری داریم پس باید به آن ملتزم باشیم و هرچه مقام معظم رهبری می‌فرمایند اطاعت کنیم، نه اینکه نظرات و پیش‌داوری خود یا گروه و دسته خود را به خواسته‌های آقا تحمیل کنیم.

همه گروه ها و حتی برخی به صورت ظاهری ابراز می‌کنند که آقا را قبول داریم، پس اگر همه تایید و تاکید دارند این همه اختلاف بر سر چیست؟

در صدر اسلام هم، همه می گفتند مسلمانیم و پیغمبر را قبول داریم اما به نام این مسلمانی امام ‌حسین (ع) را به شهادت رساندند و در حال حاضر نیز برخی افراد به بدترین شکل عمل کردند و باز هم ادعا دارند مطیع امر ولایت هستند.

باید" اصولگر‌‌ایی خوب باشیم " و بر آنچه که می‌گوییم متعهدانه ایستادگی کنیم، در این صورت حتی لازم نیست مسئله‌ای برای به وحدت رسیدن به آن اضافه کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به منشور اصولگرایی که توسط حضرات آیات مهدوی‌کنی و مصباح یزدی نوشته شد، اذعان داشت: چنانچه به واقع در حد شعار و عمل این اصول را که در بیانات مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده، عملیاتی شود مشکلی پیش نخواهد آمد.
منبع : باشگاه خبرنگاران


نوشته شده در تاریخ شنبه 91/7/1 توسط زینب بانو

جنگ به روایت فرمانده کل قوا

گزیده ای از خاطرات رهبر فرزانه انقلاب از روزهای آغازین دفاع مقدس می باشد که در ادامه می آید:

دباره‌ی جنگ و مسائل آغاز و اثنای جنگ، سخنان بسیاری هست. لکن باید بگویم، یک از هیجان‌انگیزترین لحظات جنگ، لحظه‌ی  شروع جنگ یا به تعبیر درست‌تر، زمانی بودکه ما از حمله‌ی تجاوزگرانه‌ی عراق مطلع شدیم، همان‌طور که همه‌ی ملت ایران به یاد دارند، جنگ در بعد از ظهر روز سی‌ویکم شهریور سال 1359 اتفاق افتاد. در آن روز من در کارخانه ای نزدیک فرودگاه مهرماه سخنرانی داشتم و منتظر بودم وقت سخنرانی فرا برسد. ناگهان صدای عجیبی از پنجره‌ها و درها شنیدیم که ناشی از موج انفجار بود. برادران پاسداری که با من بودند، بلافاصله بیرون رفتند و خبر آوردند چند هواپیمای شکاری را درآسمان دیده‌اند که روی فرودگاه مهرآباد و جاهای دیگر بمب پرتاب کرده‌اند. طبعاً لازم بود من سخنرانی‌ام را که موجب تقویت روحیه‌ی کارگران می‌شد، انجام دهم. پس از انجام سخنرانی به سرعت به محل ستاد مشترک رفتم و با بقیه مسؤولان کشور به بحث و بررسی این رویداد غیر منتظره پرداختیم.

برای ما جنگ، غیر منتظره بود و هر چیز غیر منتظره‌ای در آغاز، کمی بهت انگیز است و برای ملت ایران ـ که اطلاعات کمتری از مسائل جاری مرزی بین ایران و عراق داشتند و منتظر چنین وضعی نبودند و در جریان تحلیل‌های سیاسی و نظامی قرار نداشتند ـ بیشتر غیر منتظره بود.

وضعیت ارتش و سپاه در آغاز جنگ

در حدود دوازدهیمن روز جنگ برای بازدید از مناطق جنگی به اهواز رفتم. ما تیپی به نام تیپ یک لشکر 92 زرهی داشتیم، این تیپ که در مقابل سه لشکر مجهز عراق قرار گرفته بود، فقط هفده تانک داشت؛‌یعنی تعداد تانک‌های آنها از تانک سازمانی یک گروهان زرهی کامل هم کمتر بود. ما چند عیب اساسی در اول کار داشتیم: یکی‌ این‌که مسؤولان کشور اطلاع درستی از وضع ارتش نداشتند و توان رزمی و امکانات لجستیکی را نمی‌شناختند و اصلاً نمی‌دانستند که جنگ چگونه انجام می‌گیرد،‌با این‌که ما در مناطق مرزی کشور در اوایل انقلاب با بعضی از خرابکاران جنگیده بودیم؛‌اما جنگ عراق یک جنگ واقعی و بزرگ بود و رویارویی با این مساله را مسوولان کشور درست نمی‌شناختند . در حقیقت روز اولی که ما جمع شدیم،‌اغلب نمی‌دانستند که باید چه کاری انجام دهند. دولت نمی‌دانست که چه کار کند و نظامی‌ها نمی‌دانستند که باید چه کارکنند؛ همه در  سردرگمی بودند.

خیانت‌های بنی‌صدر در جنگ

یکی از مهم ترین مشکلات وجود بنی‌صدر بود؛ بنی‌صدر واقعا کار جنگ را خراب می‌کرد.

من هرگز این خاطره را فراموش نمی‌کنم که در روز جنگ یا فردای جنگ بود که همه همت و تلاش ما در راه جنگ مصرف می‌شد و شب اصلا خواب نداشتیم و اغلب شب‌ها خانه نمی‌رفتیم و در ستاد می‌ماندیم؛ یعنی همه‌ی کارهای مملکت تحت‌الشاع جنگ قرار گرفته بود. درآن روزها سر چهار راه‌ها، سازمان منافقین بچه‌های پانزده یا شانزده ساله‌ی دختر و پسر را با پلاکاردها روزانه‌ی خیابان‌ها می‌کردند و این‌ها را در چهار راه ها می‌گماردند و روی پلاکاردهایشان شعارهای سیاسی که مردم را به کلی از جنگ غافل می‌کرد نوشته شده بود؛ یعنی ذهن مردم را به این وسیله از جنگ منحرف می‌کردند و این وضعیت، ویژه‌ی گروه منافقین بود؛ البته گروه‌های دیگر هم مشغول خراب‌کاری بودند.

و مهمترین فعالیت‌های امام در پیشبرد جنگ، عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا بود. واقعا اگر امام این کار را نمی‌کردند، از خروج نیروهای عراق از خاک ایران خبری نبود.

به‌هر حال، امام و در کل این مسائل هموراه به این جنگ کمک کردند و در مواردی هم اشتباهات عمده‌ی تاکتیکی را امام تذکر دادند؛ یعنی مواردی اتفاق افتاده است که یک چیزهایی را امام گفتند. مثلاً «حصر آبادان باید شکسته شود»، یک فرمان تاکتیکی بود. اگرچه دیر اجرا شد و دیر اجرا شدنش هم به علت وجود بنی‌صدر بود، به مجرد این‌که بنی‌صدر رفت، این فرمان اجرا شد. تا او بود، اجرا نمی‌شد؛‌اصلاً‌مقدماتش انجام نمی‌گرفت. این‌که «حصر آبادان باید شکسته شود» خود، پیش‌قراول پیروزی‌های بزرگ ما شد و این، هنر امام و تاثیر امام بود.


منبع : باشگاه خبرنگاران



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/7/1 توسط زینب بانو

اقتدای نماینده امام به یک سرباز

 

نماینده امام در سال 1359 با شناختی که از "شهید علی پرویز" داشته است در پادگان حمیدیه در نماز جماعت به وی اقتدا می کند و پشت سر او نماز می گذارد تا همه ی کادر پادگان و همرزمان این رزمنده ی ساده به کمالات معنوی و اخلاقی وی پی ببرند.

آیت الله سید محمد تقی شاهرخی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از طرف حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) بعنوان نماینده ایشان در شهرهای بروجرد و بروجن و استان چهارمحال و بختیاری منصوب شد و همچنین ریاست دادگاه انقلاب بروجن را بطور مستقیم از طرف امام و ریاست دادگاههای انقلاب اسلامی استان را بطور غیر مستقیم بر عهده داشت. وی همچنین از طرف مردم غیور خرم‌آباد در اولین دوره انتخاب مجلس شورای اسلامی به نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

ایشان علاوه بر عضویت در مجلس خبرگان، نزدیک به شش سال است که از طرف رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در کشورهای بنگلادش، میانمار، تایلند، هند، مالزی و سنگاپور انجام وظیفه کرده و به دفاع از حریم تشیع و تقویت پایگاه شیعیان پرداخته است.

حاج مهدی پرویز پدر بزرگوار شهید می گوید: «جوانی 17 ساله بود که به من برای خرید تلوزیون به دلیل نشان دادن صحنه های بی بندوباری بارها اعتراض کرد و حتی تلوزیون خانه را شکست و بعد از تعویض تلوزیون این کار دوبار دیگر هم تکرار شد.»

در دوران منتهی به انقلاب فعالیت های مبارزاتی مخفیانه داشت و با پیش بینی نزدیک بودن پیروزی انقلاب خدمت سربازی در دولت شاه را نمی پسندد.

بنا به گفته خواهر بزرگترم اعلامیه های امام را دور از چشم پدر و مادر خود در محفظه کنتور آب مخفی می کرد آنها را در بین جوانان انقلابی در هنرستان محل تحصیل توزیع می کرد؛ روزی هم که امام به ایران آمد عضو کمیته استقبال حضرت امام بود.

4ماه آخر خدمت سربازیش منتهی به جنگ ایران و عراق شد و از اینکه بنی صدر مهمات به جبهه ها نمی فرستاد عصبانی بود تا اینکه 2 روز مانده به پایان خدمت سربازی راننده یک تانک عراقی را با ژ3 شکار کرد و با اصرار از فرمانده خود می خواهد که تانک را به غنیمت بیاورد و علیرغم میل فرمانده اش برای علاقه ای که به این عزیز داشت نهایتاً با رفتن وی  به همراه دو نفر دیگر موافقت می کند.

عراقی ها که تانک خود  را در دست سربازان امام می بینند با یک موشک 3 متری تانک را مورد اصابت قرار می دهند تا به آرزوی این شهید والامقام که خواسته بود حتی جنازه اش هم برنگردد و مفقودالاثر باشد جامه عمل پوشانده شود.

برادر شهید می گوید :"شهید علی پرویز" در سال 1338 در شهر مقدس کربلا به دنیا آمد. اجداد وی به دلیل عشق سرشاری که به امام حسین علیه السلام داشتند از صد سال پیش مقیم کربلا شده و پدر و پدربزرگ این شهید هم در کربلا متولد شدند.

علاقه به نماز جماعت از دوران طفولیت در وجودش موج می زد بطوریکه هر وقت صدای اذان را می شنید دوان دوان خود را به مسجد محل (عباسیه کربلا) می رساند و در نماز جماعت شرکت می کرد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/7/1 توسط زینب بانو

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم یادواره شهدای شهر مریانج همدان:

برگزاری یادواره شهدا سبب ترویج فرهنگ ایثار و جبهه و جنگ خواهد شد؛ امروز بیش از گذشته نیازمند ادامه راه شهدا و تکمیل حرکت آن‌ها و به نتیجه رساندن راهی که مردم در انقلاب شروع کردند، هستیم.

با انجام اقدامات مناسب در راستای اقتصاد مقاومتی مطمئناً اقتصاد خوبی را شکل خواهیم داد که به جای ریاضت و مشقت، تحریم‌شکنی حرف نخست را خواهد زد و در سایه حضور مردم در اقتصاد، کشور پیشرفت و توسعه خواهد یافت.

این تحریم‌ها خود نوعی جنگ محسوب شده و باید به جای ریاضت به مردم و محاصره خود، آن را اداره و مدیریت کرد و فشار روانی را از روی مردم برداریم.

در اقتصاد مقاومتی و مواجهه با تحریم‌های موجود باید تولید ثروت را مد نظر قرار داد و تا جایی پیش رفت که اقتصاد کشور شکوفا شود.

امروز نباید اجازه داد که این تحریم‌ها مؤثر واقع شود، بلکه لازم است از اسراف و تنبلی پرهیز کرد و با احساس مسئولیت به سخنان رهبری انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی لبیک گفت.

: در این راه باید دولت، مجلس و قوه قضاییه نیز مردم را باور داشته و بدانند که امروز نیز در میان جوانان، باکری‌ها و همت‌ها وجود دارند فقط باید شناسایی و به آنان میدان داد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/7/1 توسط زینب بانو

نرم افزار قفل گوشی با تشخیص چهره FaceLock Pro v2.5.5 که برای گوشی های آندروید (نسخه 2.3 و بالاتر) طراحی شده یک نرم افزار بسیار مفید و کارآمد در زمینه ی قفل گوشی با تشخیص چهره است.
این نرم افزار یک اسکن از چهره شما می گیرد و پس از آن گوشی شما قفل شده و تنها با تشخیص دوباره چهره شما قابل بازگشایی است.  این نرم افزار یک ایده بسیار مناسب برای جلوگیری از دسترسی دیگران به اطلاعات درون گوشی شماست. همچنین هنگام سرقت گوشی نیز می توانید مطمئن باشید که اطلاعات شخصی خود به دست شخص دیگری نیفتاده است.

 

شما می توانید این نرم افزار را هم اکنون سایت باشگاه خبرنگاران دانلود کنید



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/7/1 توسط زینب بانو

 

 

مــــن به تمام دنیا با قاطعیت اعلام مىکنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیاى آنان خواهیم ایستاد و تا نابودى تمام آنان از پاى نخواهیم نشست، یا همه آزاد مىشویم و یا به آزادى بزرگترى که شهادت است مــىرســیــم …


(صحیفه امام/جلد 20 / صفحه 325)
منبع : تالار آیه های انتظار


نوشته شده در تاریخ شنبه 91/7/1 توسط زینب بانو
<      1   2   3   4      
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}