سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج دُرّة الصّدف
 
«زنِ بسیجى ، عاشقِ استقلال ملى، غرور ملى و با افتخارات ملى در تأمین منافع ملى ست

و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین

 

« زیرِ سؤال بردن انتخابات بزرگترین جرم بود »


مدیریت مقتدرانه و مظلومانه مقام معظم رهبری در فتنه 88
  

 

مدیریت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دفاع هشت‌ماهه جبهه رهبری و انقلاب در برابر فتنه سبز و جنگ نرم‌، همه ابرقدرت‌های جهان و عوامل داخلی و خارجی آن در کوچه خیابان‌های شمال تهران که در بعضی از مواقع و مواضع به سمت جنگی نیمه سخت و جنگی سخت رفت، کم‌تر از مدیریت هشت‌ساله دفاع مقدس از سوی امام راحل و جبهه انقلاب در برابر همه ابرقدرت‌های دنیا نبود

 

مدیریت با درایت و عالمانه رهبری انقلاب، در طول هشت‌ماه فتنه سبز که از پشتوانه سی‌ تا چهل‌سال جریان، آن هم در بدنه نظام برخوردار بود، به‌گونه‌ای نام ایشان را در صف رهبران بزرگ و خردمند و خبیر دنیا قرار داد و بار دیگر ثابت کرد که آن سفرکرده دل‌ها، یعنی امام راحل، چرا انگشت‌ نورانی خود را برای رهبری آینده انقلاب به سوی او نشانه رفته بود.


مادر شهید «حسین غلام‌کبیری»:

امروز خون پسرم در محله موجب زندگی دوباره شده و همه همسایه‌ها چه زن و چه مرد و حتی بچه‌ها هم بسیجی شده‌اند و نمی‌گذارند خون شهید غلام‌کبیری‌ هدر برود.

ما عاشق کشور و رهبرمان هستیم؛ تا ولایت و رهبر را داریم هیچ غصه‌ای نخواهیم داشت و محکم و استوار پشت سر ایشان ایستاده‌ایم و می‌گوییم «جانم فدای رهبر».

 

مادر یکی از شهدای مبارزه با فتنه 88 :تا زنده‌ایم سرباز و فدایی رهبر هستیم



برچسب‌ها: بسیج و بسیجی
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/3/26 توسط زینب بانو

abed (3 of 21).jpg

abed (7 of 21).jpg

abed (8 of 21).jpg

abed (13 of 21).jpg

 

همه از این حماسه ای که ساختیم خوشحالیم

خوشحالیم که با حضورمان گلِ لبخند را بر چهره ی نورانی امام سیّد علی نشاندیم

خوشحالیم که با انگشتانِ جوهریمان ,چشمان دشمنانِ اسلام را کور کردیم

اللّهمّ اجعَل عواقب اُمورنا خیراً

والعاقبة للمتّقین

 




برچسب‌ها: هنر
نوشته شده در تاریخ شنبه 92/3/25 توسط زینب بانو

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/01/29/13920129000435_PhotoA.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت عزیز ایران!

صحنه حماسی و پُرشور انتخابات در روز جمعه‌ی 24 خرداد، آزمون خیره‌کننده‌ی دیگری بود که چهره‌ی مصمم و پر امید ایران اسلامی را در معرض نگاه دوستان و دشمنان نهاد..

حماسه‌ی حضور شما پیوند مستحکم ایران و ایرانی را با نظام اسلامی به رخ همه‌ی بدخواهانی کشید که با صد ترفند سیاسی و اقتصادی و امنیتی در پی گسستن یا سست کردن این اعتماد و پیوند مقدس‌اند.

پیروز حقیقی انتخابات دیروز ملت بزرگ ایران است که به حول و قوه الهی توانست گامی استوار بردارد

اینجانب با خشوع و خاکساری در برابر لطف و رحمت خداوند حکیم و علیم، جبهه‌ی سپاس بر زمین می‌سایم و خود و شما را به ذکر و شکر و قدرشناسی این نعمت بزرگ فرا میخوانم و با سلام و عرض اخلاص به حضرت ولی الله الاعظم روحی‌فداه و تبریک به ملت عزیز و به رئیس‌جمهور منتخب جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ حسن روحانی نکاتی را به ایشان و همه آحاد ملت عرض میکنم:

- اکنون که حماسه‌ی سیاسی و نقطه اوج آن در جمعه‌ی بیست و چهارم خرداد با پیروزی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به سرانجام رسیده است ...هیچ احساسی، چه شادمانی و چه ناشادمانی، نباید کسی را به رفتار و گفتاری دور از شأنِ خردمندی و فرزانگی وادار کند.

- رئیس‌جمهور منتخب، رئیس‌جمهور همه‌‌ی ملت است...

- اکنون پس از هفته‌ها گفتن و شنودن، نوبت کار و اقدام است...

- تحقق حماسه‌‌ی انتخابات، بدون شرکت و رقابت و تلاش دیگر نامزدهای ریاست جمهوری امکان‌پذیر نبود...

. و نیز لازم میدانم از همه‌ی آحاد ملت که این بار نیز حادثه‌ای ماندگار خلق کردند، بویژه از حضرات مراجع معظّم و علمای اعلام و نخبگان دانشگاهی و سیاسی و فرهنگی که در ترغیب به مشارکت، نقش‌های ارزنده ایفا کردند...

. لازم میدانم به شکل ویژه از رسانه‌ی ملی و دست‌اندرکاران محترم آن.. تشکری بسزا و بلیغ کرده، اجر و توفیق آنان را از خداوند مسألت نمایم.


http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/11/18/13911118000242_PhotoA.jpg

بسمه تعالی

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر

رویداد مهم انتخابات بیست و چهارم خرداد نود و دو را به ملت شریف، مقام معظم رهبری و منتخب محترم ملت تبریک می گویم.

اینجانب همواره به ظرفیت های عظیم و بی پایان ملت ایران برای ایجاد تحول و تعالی عمیقاً باور داشته و معتقدم

معتقدم با اعتماد و باور به ملت ایران و احترام به سلایق و علایق گوناگون می توان همه قله های افتخار را فتح کرد و کشور را در بالاترین سطح از رفاه و پیشرفت جهانی قرار داد

ضمن تبریک مجدد به جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حسن روحانی که مورد اعتماد اکثریت ملت قرار گرفته اند

از همه علاقه مندان به سرافرازی ایران انتظار دارد که در تمام فرصت ها رییس جمهور و دولت منتخب را برای پیشبرد هر چه بهتر امور یاری رساند اینجانب و دولت خدمتگزار تا آخرین لحظات مسئولیت همچون روز اول به وظایف خود به طور جدی عمل خواهیم کرد

 

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/03/11/13920311000914_PhotoA.jpg

رئیس جمهور یازدهم در گفت و گو با مردم ایران از آنان تقدیر کرد.

سپاس ویژه این فرزند کوچک حوزه و دانشگاه ارزانی مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید باد.

وی ضمن یادآوری نقش هاشمی رفسنجانی در خلق حماسه سیاسی از حجت الاسلام سید محمد خاتمی نیز تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: باور کنید که فصل جدی  همدلی آغاز شده است

حجت الاسلام حسن روحانی تاکید کرد: دست همه اعتدال گرایان، اصولگرایان و اصلاح طلبان را می فشارم.

وی تاکید کرد: خدای بزرگ را بر این طلوع دوباره سپاس که دستان شما خورشید عقلانیت را بر ایران تاباند و ندای ایران را در جهان طنین انداز کرد.

وی خطاب به مردم گفت: بی تردید پیروز این انتخابات شمایید که آگاه و آرام وامیدوار د دل به خدا سپردید.

رئیس جمهور یازدهم خطاب به مردم تصریح کرد: من به عهدی که با شما مردم بسته ام اتکا خواهم داشت و تا پایان این راه از پای نخواهم نشست.




برچسب‌ها: خبری
نوشته شده در تاریخ شنبه 92/3/25 توسط زینب بانو

بسم الله الرّحمن الرّحیم

(فَأَنْزَلَ اللّهُ سَکِینَتَهُ عَلى رَسُولِهِ وَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ).«خداوند حالت سکینه و آرامش را بر رسول خود و مؤمنان نازل فرمود»

این آرامش، که مولود ایمان و اعتقاد به خداوند، و اعتماد بر لطف او بود، آنها را به خونسردى و تسلط بر نفس، دعوت کرد، و آتش خشمشان را فرو نشاند، تا آنجا که براى حفظ اهداف بزرگ خود، حاضر شدند «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم» را، که رمز اسلام در شروع کارها بود، بردارند، و به جاى آن «بِسْمِکَ اللّهُمَّ» که از یادگارهاى دوران گذشته عرب بود، در آغاز «صلح نامه حدیبیه» بنگارند، و حتى لقب «رسول اللّه» را از کنار نام گرامى محمّد(صلى الله علیه وآله) حذف کنند.

و حاضر شدند، بر خلاف عشق و علاقه سوزانى که به زیارت خانه خدا و مراسم عمره داشتند، از همان «حدیبیه» به سوى «مدینه» باز گردند، شترهاى خود را بر خلاف سنت حج و عمره در همانجا قربانى کنند، و بدون انجام مناسک از احرام به درآیند.

آرى، حاضر شدند دندان بر جگر بگذارند، و در برابر همه این ناملایمات صبر و شکیبائى به خرج دهند، در صورتى که اگر «حمیت جاهلیت» بر آنها حاکم بود، هر یک از اینها کافى بود که آتش جنگ را در آن سرزمین شعلهور سازد.

(وَ أَلْزَمَهُمْ کَلِمَةَ التَّقْوى وَ کانُوا أَحَقَّ بِها وَ أَهْلَها).«خداوند آنها را به کلمه تقوا ملزم ساخت، و آنها از هر کس سزاوارتر و شایسته تر و اهل و محل آن بودند»

مراد از «کلمه تقوا»، دستور و فرمانى است که خداوند در این زمینه، به مؤمنان داده بود.

ولى مناسب، همان «روحیه تقوا» است که جنبه «تکوینى» دارد، و زائیده ایمان و سکینه و التزام قلبى، به دستورات خداوند است.

مسلمانان در آن لحظات حساس، گرفتار خشم و عصبانیت و تعصب و نخوت نشدند، و سرنوشت درخشانى را که خداوند در ماجراى «حدیبیه» براى آنها رقم زده بود، با آتش خشم و جهل نسوزاندند.

زیرا مى گوید: «مسلمانان از همه سزاوارتر به تقوا بودند و اهل و محل آن».

از مسلمانان موحدى که سالیان دراز در مکتب قرآن پرورش یافته بودند،  خلق و خوى جاهلى غیر منتظره بود. آنچه از آنها انتظار مى رفت، همان سکینه و وقار و تقوا بود که در «حدیبیه» به نمایش گذاردند، هر چند نزدیک بود بعضى از تندخویان ناشکیبا، که شاید رسوباتى از گذشته را با خود داشتند این سد نیرومند را بشکنند، و جنجالى بر پا کنند، اما سکینه و وقار پیامبر(صلى الله علیه وآله) همچون آبى بر این آتش ریخته شد و خاموش گشت.

 «و خداوند به هر چیزى عالم و آگاه بوده و هست» (وَ کانَ اللّهُ بِکُلِّ شَیْء عَلِیماً).

او هم نیات و هم پاکدلى مؤمنان راستین را می داند، در اینجا سکینه و تقوا نازل مى کند،  خداوند هر قوم و ملتى را به مقدار شایستگى هایشان مشمول لطف و رحمت خود مى سازد




برچسب‌ها: قرآن و تفسیر
نوشته شده در تاریخ شنبه 92/3/25 توسط زینب بانو

 

اننخابات ایران یک جشن بی‌نظیر برای دموکراسی بود

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله   انتخابات ریاست جمهوری در ایران  را یک جشن استثنائی و بی‌نظیر دموکراسی در جهان خواند و آن را به امام خامنه‌ای و ملت ایران تبریک گفت.

وی تاکید کرد که این آرائی که برای ابراز اعتماد به جمهوری اسلامی داده شد، مورد دشمنی برخی ها واقع می‌شود، این در حالی است که آنها قدس و پروژه آمریکا را فراموش کرده‌اند.

وی ادامه داد: ایران نمونه‌ای از حضور مردمی و پیروزی ملی را در این مراسم به اجرا گذاشت و در این عرصه رأی ولی فقیه در ایران با رأی یک کشاورز و هر ایرانی مسلمان یا مسیحی ، سنی و ترکمن یا بلوچی و فارس برابر است.

دبیر کل حزب الله لبنان ابراز امیدواری کرد که این مراسم جشن دموکراسی در تمامی کشورهای جهان عرب و اسلام فراگیر شود.

 

افسران - تبریک سید حسن نصر الله به رهبر انقلاب



برچسب‌ها: اجتماعی
نوشته شده در تاریخ شنبه 92/3/25 توسط زینب بانو

 

  «هر کسى که انتخاب خواهد شد - که تقدیر الهى را ما نمیدانیم - اگر چنانچه آراء بیشترى از مردم را داشته باشد، در صورتى که داراى رأى سدید و خوبى باشد، بهتر میتواند از آن رأى دفاع کند؛ میتواند در مقابل معارضین کشور بایستد.»


 

 

« رأى به هر نامزدى، رأى به جمهورى اسلامى است؛ رأى اعتماد به نظام و سازوکار انتخابات است. اینکه شما وارد عرصه‌ى انتخابات میشوید؛ چه آن کسى که نامزد ریاست جمهورى است، چه آن کسى که انتخاب میکند - مثل من و شما - نفْس ورود در این میدان، به معناى اعتماد به جمهورى اسلامى و اعتماد به سازوکار انتخابات است؛

در درجه‌ى دوم هم، رأى به کسى است که یا شما، یا آن برادر و خواهر دیگر، یا بنده‌ى حقیر تشخیص داده‌ایم که براى آینده‌ى کشور مفیدتر از دیگران است.»

 

 « اعلام حضور قدرتمندانه‌ى این ملت در عرصه‌ى حرکت و تاخت به سوى آرمانها است - بلاشک به دنبال خود، موفقیتهاى دیگرى را دارد؛ به کشور مصونیت میبخشد، عزت میبخشد، آبروى بین‌المللى میبخشد، دوستان شما را خوشحال میکند، دشمنان شما را ناکام و بدحال میکند.»


 

« دست قدرت خداوند است که مالک دلهاست؛ که «قلب المرء بین اصبعى الرّحمن». خداى متعال است که دلها را عازم میکند، جازم میکند، اراده‌ها را بسیج میکند و این اتفاق مى‌افتد. در این حوادث، دست قدرت خداوند محسوس است. چون دست قدرت الهى هست، بنابراین پیروزى هم در آن قطعى است.»

توکّلنا علی الله

 




برچسب‌ها: فصل الخطاب
نوشته شده در تاریخ شنبه 92/3/25 توسط زینب بانو
افسران - هاآرتص: رهبری ایران در واکنش به اظهار نظر شورای امنیت ملی آمریکا گفت «به درک»

خبرنگار صداوسیما: سلام عرض میکنم؛ صبح حضرتعالى بخیر.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: سلام علیکم و رحمةالله.

خبرنگار صداوسیما: حماسه‌ى سیاسى مورد نظر حضرتعالى آغاز شده؛ توقّع حضرتعالى از مردم و دست‌اندرکاران انتخابات براى تحقّق کامل این حماسه چیست؟

 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم.

خداوند متعال را سپاسگزاریم که به ما و ملّت عزیزمان این توفیق را داد که یک بار دیگر در حرکتى و اقدامى که در سرنوشت کشور مؤثّر است، توفیق پیدا کنیم و شرکت کنیم. همین‌طور که اشاره کردید، این حقیقتاً یک حماسه است؛ و ان‌شاءالله امروز ملّت ایران نشان خواهند داد که به معناى حقیقى کلمه، حماسه به وجود خواهند آورد. توقّع بنده‌ى حقیر از ملّت عزیزمان این است که همه شرکت کنند؛ و توصیه میکنم که زود حضور پیدا کنند، تأخیر نیندازند - فى التّأخیر افات - یعنى همین اوّل صبح، در نیمه‌ى اوّل روز، نگذارند دیروقت بشود.


 من به 31 نفر براى شوراى شهر رأى دادم. البتّه بعضى از این حضرات را از نزدیک مى‌شناختم، بعضى را هم نمىشناختم، لکن اعتماد کردم به همین فهرستهایى که پیشنهاد میکنند و میدهند؛ یکى از آنها را ما گرفتیم و به اعتماد آنها، بقیّه‌ى کسانى را که نمى‌شناختیم نامشان را نوشتیم. امیدواریم خداوند ان‌شاءالله برکت بدهد و بتوانند اینها در تهران به وظائف خودشان بخوبى عمل کنند و در همه‌ى شهرها و روستاها ان‌شاءالله عناصر مؤمن و علاقه‌مند به کار و کارى انتخاب بشوند.
 براى ریاست جمهورى هم در بین این حضراتى که هستند، یک نفر را به نظرم رسید و انتخاب کردم. به کسى هم نگفتم تا الان؛ حتّى کسانِ نزدیک من - خانواده‌ى من، فرزندان من - مطّلع نیستند که من به چه کسى رأى دادم. وظیفه‌ى مردم است که تحقیق کنند؛ لابد تا حالا تحقیق کرده‌اند و انتخاب کرده‌اند کسى را که میخواهند به او رأى بدهند. امیدواریم خداوند به انتخاب مردم برکت بدهد و آنچه که خیر این کشور و خیر این ملّت و موجب سعادت و رفاه مادّى و معنوى مردم است ان‌شاءالله تحقّق پیدا کند. عمده این است که همه شرکت کنند.


 من به این حضرات محترمى که مسئولان صندوقها و مسئولان بازشمارى و قرائت آراء و اینها هستند، یک توصیه به این عزیزان دارم و آن این است که بدانند رأى مردم امانتى است دست آنها و حقّالنّاس است؛ یعنى حفظ امانت در این مسئله، حقّ‌النّاس است. همان‌طور که میدانید حقّ‌النّاس را انسان بیشتر بایستى رعایت کند و خروج از عهده‌ى حقّ‌النّاس سخت‌تر است از خروج از عهده‌ى حقّ‌الله. لذا است که خیلى باید در این زمینه توجّه کنند.


 ملّت عزیز ما هم با شوق و انگیزه وارد بشوند؛ بدانند که سرنوشت کشور دست آنها است، و سعادت این ملّت بستگى دارد به انتخاب آنها؛ هم به اینکه فرد شایسته را انتخاب کنند، هم به اینکه اصلاً وارد مرحله‌ى انتخاب بشوند؛ خود این ورود در مرحله‌ى انتخاب، تأثیر دارد در سعادت کشور. لذا شما مى‌بینید مخالفین ملّت ایران و دشمنان ملّت ایران سعى میکنند - از مدّتى پیش - کارى کنند که مردم یا مأیوس بشوند یا بدبین بشوند یا تنبلى کنند یا اهمّیّت ندهند، لذا پاى صندوقها نیایند.

دیگر حالا کارِ این «کارشکنى» از مطبوعات و رسانه‌ها و خبرگزارى‌ها گذشته، به خود سیاستمداران جبهه‌ى دشمن ملّت ایران رسیده؛ آنها هم حتّى دخالت میکنند.

شخصیّت‌هاى معروف سیاسى غربى، آنهایى که وابسته‌ى به جبهه‌ى دشمنند، مى‌بینید که علیه حضور مردم فعّالیّت میکنند. اخیراً شنیدم که از شوراى امنیّت ملّى آمریکا کسى گفته که ما این انتخابات ایران را قبول نداریم.

خب به درک که قبول ندارید!

اگر قرار بود ملّت ایران منتظر بماند که شما چه چیزى را قبول دارید و چه چیزى را میل دارید، آن‌طور عمل بکند، که کلاهش پسِ معرکه بود.

ملّت ایران نگاه میکند ببیند خودش چه چیزى را احتیاج دارد و مصلحت او در چیست، آن را دنبال خواهد کرد. ان‌شاءالله که خداوند متعال  امروزْ براى ملّت ایران برکت بدهد؛ و کمک کند به ذهنها و دلهاى مردم که آنچه شایسته‌ى آنها است، آنچه مطابق با شأن ملّت ایران است، آن ان‌شاءالله پیش بیاید.

خبرنگار صداوسیما: اجازه میخواهم از طرف همه‌ى همکارانم در رسانه‌ى ملّى بویژه همکارانم در رادیو ایران، اعیاد شعبانیّه را به حضور جنابعالى و به حضور همه‌ى هم‌وطنان عزیز و غیور و غیرتمندمان تبریک و تهنیت عرض بکنم. حضرتعالى این بار هم بسان سالهاى گذشته در اوّلین لحظات - یعنى رأس ساعت هشت صبح - به پاى صندوق رأى آمدید. تعبیر و تفسیر حقیر این است که میخواهید پیامى را با این حضور بموقع در پاى صندوق رأى به هم‌وطنان‌مان منتقل بکنید. از زبان حضرتعالى بشنویم.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: ان‌شاءالله که موفّق باشید. عرض کردم، پیام همین است که حضور پیدا کنند، بهنگام حضور پیدا کنند، و قدر بدانند این فرصت را. من هم این اعیاد شریفه را به همه‌ى شما کسانى که اینجا حضور دارید و به همه‌ى ملّت ایران تبریک عرض میکنم. ان‌شاءالله موفّق باشید.




برچسب‌ها: فصل الخطاب
نوشته شده در تاریخ جمعه 92/3/24 توسط زینب بانو

 

روزی که عزیزِ فاطمه می آید

با خامنه ای به کربلا می آییم

یک روز پیش از آنکه به سفر معنوی عتبات عالیت می خواستم بروم در خدمت حضرت آقا بودم , عَرضه داشتم آقا فردا به کربلا می روم

آقا با نگاهِ حسرت آمیزی گفتند ما را که فراموش نمی کنید (حضرت آیت الله علم الهدی )

http://media.afsaran.ir/si0EY0_535.jpg



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/3/23 توسط زینب بانو

http://www.ostan-mr.ir/images/1/1392/3/24/373450_wF0gBteu.jpg

http://img1.tebyan.net/Big/1392/03/1511944659811949916015017920415214734142.jpg

 برای مشاهده اندازه واقعی روز جانباز کلیک کنید

http://up.irantrack.com/images/tqoocsx5ehlh4sd5q2x.jpg

 

 

 

 

 




برچسب‌ها: هنر
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/3/23 توسط زینب بانو
افسران - پوستر حضور حد اکثری

"همان طور که عرض کردیم، یک انتخاب خوب، یک انتخاب درست، نه فقط در طول چهار سال، گاهى در طول ده‌ها سال تأثیراتش براى کشور باقى میماند.

براى انتخابِ خوب باید فکر کرد، باید معیارها را شناخت.  من ان‌شاءاللّه در آینده مطالبى عرض خواهم کرد؛

اما اجمالاً معیار اصلى این است که کسانى سر کار بیایند که همتشان بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدفهاى انقلاب باشد.

آنچه ما در این سالهاى طولانى از خیرات و برکات به دست آورده‌ایم، به برکت هدفهاى انقلاب بوده است؛ هر جائى که ما کم آوردیم، عقب ماندیم، شکست خوردیم،

به خاطر غفلت از هدفهاى انقلاب اسلامى و هدفهاى اسلامى بوده است.

کسانى سر کار بیایند که مصداق: «انّ الّذین قالوا ربّنا اللّه ثمّ استقاموا»(8) باشند؛ اهل استقامت، اهل ایستادگى باشند؛

زرهى پولادین از یاد خدا و از توکل به خدا بر تن خودشان بپوشند و وارد میدان شوند."رجانیوز

 



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/3/23 توسط زینب بانو
<      1   2   3   4   5   >>   >
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}